در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان؛

پلاک‌گذاری ۶ دستگاه اتوبوس در سال گذشته/ پیگیر واردات اتوبوس برای اربعین هستیم

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی گفت: از سال گذشته تا به امروز تنها ۶ دستگاه اتوبوس پلاک‌گذاری شده است و برای واردات نیاز به ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار هستیم.

 

 سردار کمال هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی در نشست خبری امروز خود  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص  ورود اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: تا به امروز از دو هزار دستگاه اتوبوسی که باید وارد ناوگان برون شهری کشور می‌شد تنها ۶ دستگاه پلاک‌گذاری شده است و در حال رایزنی هستیم که بتوانیم سایر ناوگان را هم امسال وارد کنیم.

وی ادامه داد: واردات این تعداد دستگاه اتوبوس نیاز به ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار دارد که وزارت صمت و بانک مرکزی برای تامین اعتبار این دستگاه ها هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

او گفت: ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل ایمنی کافی دارند و در تلاش هستیم که امسال بتوانیم واردات اتوبوس را تکمیل کنیم که البته تاکنون ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت‌های مختلف حمل‌ونقلی وارد کرده اند اما همچنان در گمرک قرار دارند.

وی افزود: امسال صندلی بیزنس هم به صورت مصوب قیمت‌گذاری خواهد شد. اما با توجه به مشکلات و درخواست هایی که تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی در خصوص افزایش نرخ تعرفه داشته اند در تلاش هستیم که بتوانیم بخشی از درخواست های آنها را از طریق ستاد تنظیم بازار پیگیری کنیم اما این افزایش قیمت‌ها به گونه ای نیست که به متقاضیان و مسافران در این بخش فشار وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ٨٧٨ نقطه پرحادثه شناسایی شده که ۴١٢ نقطه پرتصادف در سال گذشته برطرف شد و مابقی هم امسال برطرف خواهد شد، ۵١ درصد مجروحان در تصادفات جاده‌ای در دم و در صحنه جان خود را از دست می‌دهند.

او در خصوص آزادراه منجیل - رودبار هم گفت: من از زمانی که در پلیس راهور بوده ام پیگیر راه‌اندازی این آزادراه بودم و خوشبختانه با پیگیری‌هایی که وزیر راه‌وشهرسازی از طریق شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقلی انجام داد این آزادراه سه ماه زودتر و برای سفرهای نوروزی راه اندازی شد و بل بهره‌برداری از این آزادراه ما شاهد کاهش چشمگیر ترافیک در مسیر رفت بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار