مدیرعامل شرکت راه آهن:

۸ هزار واگن باری در مدت سه ماه مجهز به سیستم ترمز شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار در مدت سه ماه ۸ هزار واگن باری در مدت ۳ ماه به سیستم ترمز مجهز و عیب‌یابی شدند.

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه پیگیری محقق شدن ماده ۱۲ در سال گذشته توسط راه آهن یک نقطه عطفی برای ما بوده است گفت: سال ها این ماده ۱۲ به تصویب رسیده بود اما از ۷ونیم میلیارد دلار کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار آن هم به صورت علی الحساب پرداخت شده بود.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه و قراردادی که بین راه آهن و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بود و قراردادهایی که  با شرکت های سرمایه گذار انجام شد  حواله مالی این شرکت ها به مبلغ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

او  بیان کرد: ان شاءالله در روزهای آتی به شرکت ملی نفت  این حواله ارسال می شود تا از طریق آن به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود و شیرینی صرفه  جویی مصرف سوخت انجام شود.

صالحی  اظهار کرد:  در طی ۱۰ سال اخیر یک سوم واگن ها بدون داشتن ترمز سیر می کردند و  از ۲۵هزار واگن در سیر ۸ هزار واگن بدون ترمز بودند‌ که طبق یک حرکت جهشی و در راستای برنامه ریزی برای کاهش میزان خسارت و تلفات و در جهت رفع عیب تمامی ۸هزار واگن باری به کفش ترمز مجهز شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: در طول مدت سه ماه ۸ هزار واگن باری عیب یابی و مجهز به سیستم ترمز شدند و تمامی  قفل شدگی ها در این بخش رفع شد و به جرات می‌توانم اعلام کنم که هیچ واگن بدون ترمزی در سیستم واگن باری سیر نمی‌کند.

وی توضیح داد: یکی از کابوس های لوکوموتیو رانان آن بود که در سرپایینی ممکن این ترمز ها عمل نکند و منجر به حادثه شود که خوشبختانه این کابوس آنها برطرف شد.

صالحی با بیان اینکه تشکیل کامل قطار باری برای اولین بار اجرایی شد افزود: در قالب این اقدام تمامی واگن های  قطار های  بار از یک نوع و از یک شرکت شدند.

 وی افزود: در سه ماه پایانی سال گذشته   تمامی قطارهای  باری ما و در تمامی  مسیرها قطار کامل شدند و در آغازین روزهای اجرایی برنامه هفتم  اولین گام در این بخش برداشته شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن  با بیان اینکه  در بحث محصولات حمل بار ما سال گذشته تنوع بخشی انجام دادیم و ۱۰ درصد در حوزه ترانزیت  به ویژه کشورهای  cis از جمله  روسیه رشد داشته ایم گفت: در سال های گذشته  عمده ترانزیت تنها  گوگرد و  آن هم به کشور  ترکمنستان بود و امسال در این بخش  رشد چشم گیری داشته ایم.

صالحی به راه اندازی بندر خشک آپرین  اشاره کرد و گفت: درنزدیک  پايتخت  بندر خشک اپرین قرار دارد چراکه  ۷۰ درصد از  محوله های باری وارد پايتخت می شوند بنابراین سال گذشته این بندر راه اندازی شد و حمل یکسره از طریق این بندر انجام شد‌ و حمل بار از زمان راه اندازی این بندر دو برابر  شده است‌‌

 معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: به طور متوسط در قطارهای مسافری برحسب شیب سرعت قطارهای ما ۱۴۰ کیلومتر است اما سرعت بازرگانی ما از لحظه ای که بارنامه صادر می شود تا زمان تخلیه و بارگیری متفاوت می شود.

وی افزود: سرعت سیر واگن ۶۰ کیلومتر بر ساعت است و سرعت بازرگانی ما متناسب با عوامل مختلف ۵ کیلومتر بر ساعت است و علت اصلی این کاهش سرعت مربوط به  معطلی واگن ها در زمان تخلیه و یا معطل ماندن در زمان بارگیری است.

صالحی گفت: امسال با توجه به راه اندازی این قطار کامل شاهد افزایش محسوس سرعت بازرگانی خواهیم بود.

وی افزود: راه اندازی قطار ترکیبی  ایران و کربلا   از سال گذشته  راه اندازی شد و هفته ای یک قطار در این مسیر حرکت می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن بیان کرد: روز گذشته در دیدار با وزیر  حمل ونقل راه آهن شلمچه_  بصره  مراحل تکمیل این راه آهن بررسی شد و عملیات مین روبی مسیر این راه آهن به ویژه کشور عراق در حال انجام است.

صالحی بیان کرد:  امضاهای  طلایی حذف شد و سیستماتیک شدن اقدامات در سال گذشته انجام شد و بخش قابل ملاحظه ای از بدهی های ارزی به کشورهای طرف مرواده ریلی را پرداخت کردیم از جمله بدهی به کشور ترکمنستان پرداخت شد. از ۶ میلیون فرانک  بدهی به کشور ترکمنستان  به ۲ میلیون فرانک رسیده ایم و امیدواریم ظرف ۶ماهه ابتدای امسال مابقی آن  پرداخت می شود .

او گفت: از ۲۹ میلیون و ۶۷۰ هزار  مسافر در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون و  ۷۸۰ هزار نفر جابه جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ رسیدیم  و رشد ۷ درصدی داشته ایم.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار