اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح حرم تا حرم در خراسان رضوی ۳۳۰ هزار میلیارد ریال است

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح حرم تا حرم در استان نیازمند اعتبار ۳۳۰ هزار میلیارد ریالی است که نخستین گام برای تامین این اعتبار برداشته شده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: تامین ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ از محل مولدسازی پیش بینی شده است.

طرح آزاد راه مسیر حرم تا حرم از حرم مطهر امام رضا (ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) به طول هزار کیلومتر، تنها آزادراه شرق کشور است که با ساخت آن مسیر آزادراهی ایران به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا سال ۱۴۰۷ تکمیل شود.

همچنین آزادراه حرم تا حرم در گذرگاه‌های شرق و غرب و شبکه بزرگراهی آسیایی واقع است و اتصال این آزادراه به شبکه آزادراهی داخل کشور باعث ایجاد گذرگاه آزادراهی غرب به شرق، اتصال آن به ترکیه و راه‌های بین‌المللی از طریق مرز بازرگان می‌شود.

طول کلی آزاد راه در خراسان رضوی ۲۲۳ کیلومتر است که سبزوار - نیشابور و مشهد را به هم متصل می‌کند.

کارفرمای طرح، "شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور" و سرمایه گذار آن "قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء" است.

او افزود: زیارت از حوزه‌های بسیار مهم است و در این راستا سه کلان پروژه آزادراه حرم تا حرم، قطار سریع السیر مشهد- تهران و شهر فرودگاهی امام رضا (ع) تعریف شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پروژه قطار سریع السیر مشهد- تهران در برنامه هفتم سند شده است و باید اجرا شود و اسناد بالادستی قوی تری نیز در خصوص این پروژه وجود دارد و تامین منابع و مدل اجرایی و تامین منابع مالی آن نیز پیش بینی شده است.

نظری بیان کرد: هزینه اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد دلار است و از قرارگاه خاتم خواسته شده است مجری اجرای این پروژه باشد و امید است موانع اجرای این پروژه به زودی مرتفع و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

او تصریح کرد: مطالعات اولیه شهر فرودگاهی نیز به پایان رسیده است و فقط در خصوص باند مشکلاتی وجود دارد که با اصلاح آن این پروژه اجرایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.