مرزهای مشترک ایران و افغانستان از امنیت پایدار برخوردار است

فرمانده تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی شهید «پرویز حبرانی» در مرز دوغارون تایباد گفت: مرزهای مشترک ایران و افغانستان با وجود نیروهای مسلح آماده از امنیت پایدار برخوردار است.

امیر سرتیپ دوم رضا جعفرزاده گفت: در راستای تعامل بین ایران و افغانستان، ۱۰۰ درصد تحولات در این منطقه رصد و پایش می شود.

وی ادامه داد: توان و آمادگی نیروهای ارتشی مستقر در مرزهای شمال شرق کشور مثال زدنی است و اجازه نخواهیم داد که کوچکترین خدشه ای به آب و خاک ایران اسلامی وارد شود.

این مسوول با بیان اینکه مرزنشینان هم سهم زیادی در تامین آرامش مناطق مرزی دارند، بیان کرد: با استفاده از امکانات و تجهیزات الکترونیکی، «اپتیکی» و سامانه های روز پدافندی همه مرزهای ایران و افغانستان کنترل می شود.

جعفرزاده ادامه داد: نیروهای مسلح مستقر در نوار مرزی شمال شرق کشور در طول شبانه روز با اقتدار و صلابت از کیان کشورمان حراست و حفاظت می کنند.

شهرستان تایباد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و بواسطه وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است، مرز دوغارون با قدمت بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق به طول تقریبی ۵۳۲ کیلومتر دارای مرز مشترک با ترکمنستان است و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد. از میان ۳۴ شهرستان خراسان رضوی، هشت شهرستان "قوچان، درگز، کلات، سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام، تایباد و خواف" در نوار مرزی این استان با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همسایگی دارند.

برچسب ها: مرزهای مشترک ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.