درخواست مهریه تنها یک ماه پس از ازدواج

مجتمع قضایی خانواده برای زوجینی که در مسیر زندگی به بن‌بست رسیده و به‌دنبال راهی برای برون‌رفت از آن هستند آخرین ایستگاه است.

 در یکی از شعبه‌ها جوانی ۲۸ ساله به نام افشین روی صندلی نشسته و به آنچه که در یک ماه زندگی‌اش را ویران کرده است، فکر می‌کند. با یک صندلی فاصله همسر ۲۵ ساله‌اش فریبا نشسته بود. گویی او هم انتظار می‌کشد، اما چهره‌اش بیشتر از آنکه ناراحت باشد حق به جانب بود.

حدود یک ربع بعد منشی دادگاه در را باز کرد و گفت: آقای افشین... و خانم فریبا... بفرمایید داخل شعبه.

زوج جوان وارد شعبه شدند و بازهم با همان فاصله در ردیف اول نشستند.

قاضی پرونده زوج جوان را باز کرد و گفت: شما که یک ماه بیشتر زندگی نکردید. چرا درخواست طلاق داده‌اید؟ مگر قبل از اینکه ازدواج کنید شناختی نسبت به هم نداشتید؟

تا فریبا خواست لب باز کند افشین گفت: آقای قاضی فکر می‌کردم او را شناختم و برای خودم قصری از آرزو‌ها ساخته بودم. اما او همه چیز را خراب کرد.

قاضی گفت: به جای مقدمه‌چینی اصل ماجرا را تعریف کن.

افشین گفت: ۲ سال قبل در شرکتی مشغول به کار شدم که فریبا هم به عنوان کارمند در همان شرکت استخدام شد. از همان روز اول از او خوشم آمد و با نیت ازدواج به او نزدیک شدم. به نظرم دختر موجهی بود. فریبا از همان روز اول برایم شرط گذاشت که من اهل ارتباط نامتعارف نیستم. از آن جایی که من هم قصدم ازدواج بود شرطش را پذیرفتم و ماجرا را با خانواده‌ام در میان گذاشتم.

اما انگار خانواده‌ام بیشتر از من آدم شناس بودند، چون با دیدن او و خانواده‌اش بلافاصله با ازدواج من با او مخالفت کردند و‌ای کاش به حرف‌شان گوش کرده بودم. اما من که عاشق و شیدای فریبا شده بودم با همه جنگیدم و در نهایت یک روز جلوی همه ایستادم و گفتم یا فریبا یا دیگر ازدواج نمی‌کنم و در آخر بدون اینکه پدر و مادرم راضی به این ازدواج باشند، خودم به خواستگاری فریبا رفتم و ازدواج کردیم. بعد از ازدواج مطمئن شدم بدون فریبا آرامش نخواهم داشت، رفتار‌های او باعث شد حتی به فکر دلجویی از خانواده‌ام هم نباشم. اما همه اینها فقط چند روز بیشتر طول نکشید و ناگهان چند روز قبل احضاریه‌ای به دستم رسید. ابتدا فکر کردم اشتباه آمده، اما وقتی آن را باز کردم متوجه شدم فریبا مهریه ۳۰۰ سکه‌ای‌اش را به اجرا گذاشته است.

در این لحظه فریبا حرف‌های افشین را قطع کرد و گفت: اولاً مهریه حق قانونی زن است و دوماً اگر می‌خواهی همه چیز را با جزئیات بیان کنی، بگو که در آن مدت چه کار‌هایی انجام دادی که من را مجبور کردی مهریه‌ام را به اجرا بگذارم.

قاضی به فریبا گفت: همسر شما چه کرده بود؟

فریبا جواب داد: آقای قاضی چند روز بعد از ازدواج‌مان متوجه شدم که او پیش از من با یکی از همکاران مشترک‌مان در شرکت در ارتباط بوده است. او آدم متعهدی نیست و به ناچار تصمیم گرفتم مهریه‌ام را به اجرا بگذارم.

افشین که از حرف‌های فریبا عصبانی شده بود بلند شد و گفت: من با کسی در ارتباط نبودم و هیچ‌وقت هم رفتار غیراخلاقی انجام ندادم. شما می‌توانید از همه کارمندان شرکت‌مان بپرسید که من تا چه اندازه به اصول اخلاقی پایبندم. فریبا برای اینکه کارش را توجیه کند به من انگ می‌زند. این زن با نیرنگ با من ازدواج کرد تا فقط مهریه بگیرد.

قاضی از فریبا پرسید: درست است که مهریه حق قانونی و شرعی شما است، اما به واقع چرا پیش از آنکه آن را به اجرا بگذارید با همسرتان صحبت نکردید. شاید دچار سوء‌تفاهمی شده بودید و می‌توانستید آن را حل کنید. شاید هم مسالمت‌آمیز مشکل رفع می‌شد. فریبا گفت: اصلاً نمی‌خواهم درباره این آدم حرف بزنم. من مهریه‌ام را به اجرا گذاشته‌ام و تا آخرین ریالش را هم می‌گیرم و به هیچ عنوان هم دلم نمی‌خواهد با افشین زندگی کنم. اصلاً او مرد ایده‌آل من نیست و در انتخابم اشتباه کردم.

فریب در ازدواج

مینا نیسی وکیل پایه یک دادگستری

 این پرونده را از دو وجه می‌توان مورد بررسی قرار داد؛ نخست ازدواج‌هایی که به خاطر عدم تفاهم و مشکلات عدیده زندگی مشترک منجر به جدایی می‌شوند و دوم ازدواج‌هایی که با اهداف سوء و نیت‌های کلاهبردارانه به طلاق کشیده می‌شوند.

در خصوص این پرونده می‌بینیم که زن جوان بدون دلیل منطقی و موجهی و بدون گذشت و مشاوره برای ادامه زندگی بیشتر به دنبال مقاصد اقتصادی بوده است. البته این زن را نمی‌توان به تنهایی مقصر دانست و بی‌تردید خانواده او هم در این مسیر وی را همراهی کرده‌اند.

درست زمانی که خانواده مرد مخالفت خود را اعلام کرده‌اند خانواده زن می‌توانستند پا پس بکشند و مانع ازدواج شوند، اما چون برای تصاحب ۳۰۰ سکه برنامه‌ریزی کرده بودند با خواسته‌های احساساتی مرد همراهی کردند و عشق را بهانه‌ای قرار دادند تا بتوانند به خواسته شان دست پیدا کنند.

از سوی دیگر باید در نظر داشت که در اغلب پرونده‌هایی که به نوعی فریب در ازدواج رخ می‌دهد مشکلات اقتصادی، تورم و حتی وسوسه قیمت سکه بی‌تأثیر نیست و اگر این مشکلات نبود بسیاری از این پرونده‌ها تشکیل نمی‌شد. البته در چند سال اخیر قدری آگاهی‌ها بیشتر شده و قانونگذار هم تدابیری اندیشیده تا مردها به خاطر مهریه زندان نروند و بتوانند با اعسار و تقسیط مهریه شان را پرداخت کنند.

من در بسیاری از پرونده‌ها با این موضوع روبه‌رو شده‌ام که دختران با دلایل مختلفی همچون محدودیت‌های خانوادگی، مشکلات اقتصادی و به استقلال رسیدن ترجیح می‌دهند با ازدواج‌های این چنینی هم از بند محدودیت‌های خانوادگی رهایی پیدا کنند هم به زعم خودشان مشکلات اقتصادی شان مرتفع شوند و هم با دریافت مهریه به استقلال برسند از این رو جا دارد که خانواده‌ها پیش از وصلت علاوه بر تحقیقات لازم، اطمینان حاصل کنند که آیا پسر یا دخترشان از روی عقل و منطق تصمیم به ازدواج گرفته یا بر اساس احساسات یا کمبود محبت و امثالهم ازدواج می‌کنند.

اگر خانواده‌ها از همان ابتدا با حمایت و تدبیر پا پیش بگذارند قطعاً جوان‌هایی که اغلب بی‌تجربه هستند در دام افراد سودجو نمی‌افتند.

در نظر داشته باشید در چنین پرونده‌هایی که با بحث فریب در ازدواج و دریافت مهریه به این صورت مواجه هستیم مردها پس از پرداخت مهریه، ایدئولوژی و نگاه شان نسبت به زن‌ها تغییر می‌کند به صورتی که اغلب آنها همانند یک فرد زخم خورده تمایل دارند تا انتقام فریبی که خورده‌اند و مالی که از دست داده‌اند را به طرق مختلف بگیرند که این موضوع خود یک آسیب اجتماعی بزرگ است.

روزنامه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
ازدواج را تحریم کنید تا قانون اصلاح شود
Iran (Islamic Republic of)
Nilo
۲۱:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
خانمی مطلقه با دو فرزند پسر مجردی را عاشق خودش میکنه و باهم عقد میکنند پسر بدون اجازه خانواده عقد میکنه و خانم بدون اینکه زیر یه سقف رفته باشند با پسر بعد عقد مهریه اجرا میزاره تا کی این خانمها با کلاهبرداری از پسران عاشق اجازه داشته باشند زندگیشون تباه بشه خانواده اون پسر چه گناهی کردن در دام این خانم شیاد پسرشون افتاده و اینده پسرشون براحتی تباه شده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
همش تقصیر قانون است اگر مهریه راحذف کنن دیگر ازدواجها از روی عقل اتفاق می افتد و همچنین خانمی به فکر طلاق نمی افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
مهریه الان شده کاسبی و از مسیری که اسلام طراحی کرده خارج شده حکومت وظیفه داره تعادل ایجاد کنه و از این مسیر اشتباه خارجش کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهندس پارسی
۱۲:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
با درودی دیگر. قانون باید برای اقدام پیشگیرانه از این گونه سو استفاده های کثیف اصلاح و با دقت چنین مواردی مورد پایش آن باشد. فقه ه متناسب و به مقتضیات زمان و مکان باید به روز رسانی شود هم چنان که نمونه مراجع تقلید در آرا و احکام خود چنین کرده اند . بنیانگذار جمهوری اسلامی اسیران حضرت امام خمینی ( ره) نیز رساله احکام اولیه و ثانویه را نشر دادند که ناظر بر همین موضوع با اهمیت است. استاد شهید آیت ا... مطهری هم کتاب ارزشمند اسلام و مقتضیات زمان و مکان را عرضه داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
حقشه... با این که خودم خانومم ولی چرا وقتی توانایی پرداخت ندارید اینهمه سکه مهر میکنید؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
مهریه از اسمش پیداست هدیه مرد هست به زن که وسیله ای برای محبت مرد به زن هست خلاصه وقتی هدف ساختن زندگی باشه بهتر مهریه سبک باشه وهمون اول به زن داده بشه نباید مهریه رو وسیله کنیم
برای جلوگیری از طلاق یا منفعت طلبی اخه تاثیری نداره حالا به تجربه چند سال زندگی مشترک و بعد هم کتابایی که خوندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
مهریه = برای بعضیها کاسبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
کسی با کارکردن نمی تواند ازپس ازدواج بربیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
نه مهریه قبول میکنن نه حقوق مساوی را حق کار حق تحصیل حق طلاق بلاعزل ... میخان برده ببرن
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۰:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
ازدواج برای دخترا شده کاسبی متاسفانه کشور هم فکری نمیکنه برای این موضوع این موضوع خیلی داره بیشتر میشه خانمها با این حیله دارن کاسبی میکنن نمونش اطرافیان خودم زباد میبینم و لینجور مواقع خانمها پایبند دین اسلام میشن ولی قبلش میگن ما اعتقادی نداریم خوب اگه اعتقاد ندارید مهریه هم نخواید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
مهمترین عامل طلاق در ایران ازدواج است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
بهترین مهریه ۱۴ سکه ب نیت ۱۴ معصوم هم مبارکه همه خوشبختی میاره
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
هرکی ۱۴تا سکه مهریه کرد خوشبخت میشه؟ دیگه طلاق نمیگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
همین ۱۴ سکه میشه ۶۵۰ میلیون.یعنی ۶۰ ماه حقوق یه کارمند و کارگر.یعنی ۵ سال هیچی نخوری نپوشی اجاره ندی خرج نکنی تا مهریه ۱۴ سکه ای بدی بشرطی که سکه گرونتر نشه.لعنت به قانون مهریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
کسیکه مهریه قبول می کنه حقشه تا آخر عمر زندان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
مهریه از روز اول عقد حق زن است، همانگونه که تمکین از شوهر از اولین روز حق مرد میشود!
با این فرمون، زن هم بعد یکماه یا شش ماه یکسال پنج سال، بعد عروسی هر وقت دلش خواست تمکین میکند!!!!

شرعی که در تمام موارد طرفدار حق مرد است، یک حق را هم که حلال ترین حق است میگید از زن سلب بکنه! زن هم تمکین نمیکنه.این به اون در
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
درد شما زنا تیغیدن از مردانه چرا تا چندسال پیش طلاق خیلی خیلی کم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
قانون بشه اگر مردی خارج از توان مهریه پذیرفت و نیت ندادن داشت، زن هم هیچوقت تمکین از مرد نکنه.‌.
هر دو حقی است که با عقد جاری میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
یکم فکر کنید، اگر زن بخواد یک ماه بعد شب عروسی از مرد تمکین کند، چه میشود؟؟
چقدر دور از ذهن شماست! اما عدم پرداخت مهریه ماهها و سالها بعد ازدواج و اکثرا نیت ندادنش، عین خیالتون هم نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
مهریه از روز اول عقد حق زن است، همانگونه که تمکین از شوهر از اولین روز حق مرد میشود!
با این فرمون، زن هم بعد یکماه یا شش ماه یکسال پنج سال، بعد عروسی هر وقت دلش خواست تمکین میکند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
مهریه از روز اول عقد حق شرعی قانونی و الهی زن است. اون قاضی حق نداره بگه چرا مهریه ات رو بعد یک ماه خواستی!
به جای این پرسش باید از افشین میپرسید چرا مهریه خارج از توان به عهده گرفتی؟؟؟

اولش با خانواده و همه چیز در می افتن، بعدش اینجور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
وای جی سی از بین اونهمه موضوع، فقط گیر داده به مهریه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
این مهریه باعث کم شدن ازدواج و نابودی نسل هست
قوانین خارجی ها و ادیان دیگر بهتر هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حجت
۲۲:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
در نظر داشته باشید در چنین پرونده‌هایی که با بحث فریب در ازدواج و دریافت مهریه به این صورت مواجه هستیم مردها پس از پرداخت مهریه، ایدئولوژی و نگاه شان نسبت به زن‌ها تغییر می‌کند به صورتی که اغلب آنها همانند یک فرد زخم خورده تمایل دارند تا انتقام فریبی که خورده‌اند و مالی که از دست داده‌اند را به طرق مختلف بگیرند که این موضوع خود یک آسیب اجتماعی بزرگ است.


قانون مسخره رو می گه مرده باید مهریه زنوبده ولو که طرف با هدف سوء استفاده اومده جلو بعد مرده به زن های عفیف بی توجه می شه.
Iran (Islamic Republic of)
علی سمنان
۲۲:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
من بخاطر ترس از پرداخت مهریه که حربه همسرم برای جلوگیری از جدایی بخاطر خانواده اش بوده، دارم زندگی میکنم. هیچ علاقه ای هم به من نداره. و من دارم فقط الکی عمرم رو هدر میدم. چون حتی اگه قسط بندی هم کنند من باز شرایط ندارم و دیگه نمیتونم ازدواج مجدد کنم. 5 ساله دارم درد میکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
افشین کودن به حرف پدر مادرت گوش ندادی حالا برو زندان تا آدم شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
بنویس مهریه ، بخوان کاسبی
Iran (Islamic Republic of)
شهره
۲۱:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
گرفتن مهریه از مردی فقیر و بی چیز و کارگر حرام است و اصولا پول مهریه خوردن ندارد در ضمن دختری که زندگیش را و مردش را دوس داشته باشد بلند نمیشه بره دادگاه و مهریه طلب کنه و زنی که اینجوری رفتار کنه دیگه اسمش زن نیست کاسب کار است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
آقای رئیس قوه قضائیه چرا ما که با سکه ی 600 هزار تومنی ازدواج کردیم الان باید مهریه ی 40 میلیونی پرداخت کنیم. تو را به خدا رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
الان ۴۶ تومنه شده سکه. میخواستی مهریه زیاد قبول نکنی. همین شما ها کار خراب کردید.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
به ایشان وحی نشده بود مثل شما که یه حسن میاد گل میزنه به سرتاپای مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
اون زمان ۶۰۰ هزار هم برا خودش پول زیادی بود! به نرخ روز حساب کن نه ۶۰۰ هزار الان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
الآن دیگه 14 تا سکه هم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
به توافق زن و مرد است نه گفته شما...حالا مرد به نیت ندادن مهریه بالا میندازه، اونم تقصیر خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
بدانید کسانیکه به حرف بزرگترشون گوش نمیدن ضرر میکنند پد ومادرش همیشه خیر بچه هاشونو می خوان اگه مخالفت می کنند حتماً چیزی میدانند که جوانا نمی‌فهمند . دولت باید سکه را از مهریه حذف کنه تا دخترا طمع نکنند و همه مشکلات حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
یعنی همه ی مشکلات بخاطر طمع دختران هست؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
به همین خاطر است که اکثر جوانان ازدواج نمی کنند یکی از دلایل همینه که وقتی میپرسی چرا ازدواج نمی کنید میگن چگونه ازدواج کنیم که دوختره سر یک چیز جزئ مهریه را اجرا می کارد پس باید به این دختره علاوه بر این که مهریه نداد باید هزینه ازدواج و خرج ورج آن را از خانواده دختره گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
با گذاشتن مهریه فقط وفقط سر مرد بدبخت را می برید...
کاملا حق دارن که نگاهشون نسبت به زن عوض شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
به نظر من دولت باید کاری بکند که مردمی که توانایی کار دارند و دوست دارند کار کنند و پولی در بیاورند، شاغل باشند حتی یه اندازه نصف روز یا کمتر. اینجوری هم وارد اجتماع می شوند و هم کمی مستقل.
شاید توانایی جسمی یا زمانی نداشته باشند که مثلاً 8 ساعت یا 6 ساعت در روز کار کنند ولی می تونن مثلاً 4 ساعت یا 3 ساعت کار کنند. هم پول در می آورند و هم روحیه شون بهتر می شه
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۲۳:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
اصلا ربطی بموضوع ندارد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
مهریه نابود کرد مرا من اصلا زندگی نکردم خدایا........چرا شدند کاسب مهریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
مهریه اگر عندالمطالبه ثبت شده باشه باید طبق قانون پرداخت بشه. پسران محترم قبل از تعیین مهریه، قوانین رو بخونید و مهریه ای در حد توانتون تعیین کنین تا بعداً سرتون کلاه نره.
اگر هم دختر خانم با مهریه ای که در توان شما است موافق نیست بهترین راه برنامه ریزی برای خواستگاری جدیده.
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۵:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
Erj@outlook.com
۰۰:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
شما زیادی شکر میخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
امام صادق علیه السلام :
از برکت زن آن است که مهریه اش کم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
من مهریه کم رو نمی تونم بپذیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
15:56: به درک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
مهریه نمیکنن حداقل جهاز هم نخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
اینجور موارد،خوب اسلام شناس میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
پسری که با خانواده اش بد رفتار کنه و احترام نذاره با زنش هم بدرفتاری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
کجای این متن نوشته شده بدرفتاری کرده؟!!!
گفت بخاطر عشقش و احساسش جنگیده و تسلیم نشده. کاری که خیلی از عشاق انجام میدن.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۳:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
این محتوا برای تبلیغ وکیل بود؟
آخرین اخبار