ثبت حدود ۱۴ هزار تماس با اورژانس استان قزوین در تعطیلات نوروز

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین گفت: در ایام نوروز ۱۳ هزار و ۹۸۰ تماس با اورژانس استان برقرار که این تماس‌ها منجر به سه هزار و ۶۹۲ ماموریت شد.

حسن اسماعیلی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین گفت: طرح سلامت نوروزی برای سازمان‌های امدادرسان از ۲۴ اسفند آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ادامه داشت که طی آن ۵۵ تیم در قالب ۵۱ پایگاه در اورژانس پیش بیمارستانی در خدمت مسافران استان بودند.

وی ادامه داد: سه دستگاه موتورلانس، یک اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس و همچنین آمبولانس‌های جاده‌ای و شهری در عملیات‌های اورژانس نوروزی خدمت رسانی می‌کردند.

اسماعیلی بیان کرد: از بین تماس‌های گرفته شده با اورژانس قزوین، ۲ هزارو ۸۱ مورد ماموریت‌های شهری غیرترافیکی و ۲۲۹ ماموریت شهری ترافیکی بود.

به گفته وی، هزار و ۲۹۵ مورد ماموریت جاده‌ای و ۸۱۸ مورد ماموریت غیر ترافیکی جاده‌ای و ۴۷۷ مورد ماموریت‌های ترافیکی جاده‌ای نیز طی این مدت صورت گرفت.

اسماعیلی به کاهش ۵۰ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای و ترافیکی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته و در ایام نوروز ۲۱ مورد فوتی در استان داشتیم، اما امسال این تعداد به ۱۳ مورد کاهش پیدا کرد که ۹ مورد آن در صحنه تصادف و چهار مورد دیگر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین گفت: ایستگاه سلامت و اتوبوس - آمبولانس‌های اورژانس قزوین به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران نوروزی در عوارضی شماره ۲ مستقر بود که از بین تعداد افرادی که به این ایستگاه مراجعه کردند، ۱۰۷ مورد درمان سرپایی انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.