هزاران اردنی برای هشتمین شب متوالی خواهان قطع ارتباط با اسرائیل شدند

هزاران اردنی برای هشتمین شب متوالی مقابل سفارت رژیم اسرائیل در پایتخت اردن تجمع کردند و خواستار لغو توافق عادی‌سازی با رژیم اسرائیل شدند.

 بامداد امروز، دوشنبه، هزاران شهروند اردنی مقابل سفارت رژیم اسرائیل در امان تجمع کردند.

به گزارش آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تجمع شعار‌هایی نظیر «مردم عادی‌سازی روابط نمی‌خواهند»، «لا اله الا الله و شهید حیب الله»، «جان و خونمان را فدایت می‌کنیم غزه» و... سر دادند. جنگ در نوار غزه از پانزدهم مهر ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ارتش اسرائیل تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۷۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و بسیاری از تاسیسات غزه از جمله تاسیسات درمانی، مدارس و مساجد را ویران کرده است. نیرو‌های امنیتی اردن که شنبه شب صد‌ها شهروند اردنی را مقابل سفارت اسرائیل بازداشت کرده بودند، دیشب نیز از تجمع‌کنندگان خواستند ساعت ۱۲ به وقت محلی به تجمع خود پایان دهند.

روزنامه «العربی الجدید» نیز گزارش داد شرکت‌کنندگان در این تجمع از دولت اردن خواستند معاهده «وادی عربه» (معاهده صلح اردن و رژیم اسرائیل) و گاز با اسرائیل را لغو کند و پل زمینی‌ای را که از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس از طریق آن برای اشغالگران کالا ارسال می‌شود، ببندد و اجازه صادرات مواد غذایی از اردن برای شهرک‌نشینان را ندهد.

برچسب ها: فلسطین ، اردن ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
دولت پست و بی غیرت اردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
خود مردم‌شون هم خیلی بخار ندارن
اگه راست میگن باید میلیونی تظاهرات کنن و خودشون برن پل روببندن، بذار یه درگیری بین تظاهرکنندکان و پلیس هم صورت بگیره یه چند نفر هم کشته بشن، مگه خونشون از مردم غزه رنگین تره. مردم عربستان که انگار اصلاً وجود ندارن. نه یه راه‌پیمایی نه یه اعتراضی نه یه تظاهراتی.
آخرین اخبار