مدیرکل دفتر امور روستایی اردبیل:

۹۱۸ روستای اردبیل دارای دهیاری هستند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: در استان اردبیل نزدیک به ۹۱۸ روستا دارای دهیاری مستقل است.

شاهپور آذروند در بازدید نوروزی از خانه بوم گردی باجیلار در منطقه توریستی سردابه اردبیل اظهار کرد: پیشگام در خدمت، پیشرو در راستای توانمندسازی روستایی شعار ما برای تحقق برنامه‌های روستا‌های هدف گردشگری است.

او خاطرنشان کرد: ۷۵ روستا و مناطق نمونه و هدف گردشگری در استان اردبیل میزبان مسافران نوروزی هستند و در تمام این مناطق شاهد حضور مسافران از تمام نقاط کشور هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل با اشاره به فعالیت مناطق هدف گردشگری روستای سردابه و آلاچیق عشایری قره قشلاق تصریح کرد: ۳۷ منطقه روستای نمونه گردشگری، ۱۲روستای هدف گردشگری، ۱۳بوم گردی روستایی و ۱۳ روستای گردشگری کشاورزی و باغی میزبان مسافران نورزی هستند.

آذروند گفت: در حال حاضر ۹۱۸ روستای دارای دهیاری استان آماده استقبال مسافران نورزی است که از این تعداد ۱۲ روستا هدف گردشگری هستند.

او افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته با نصب آلاچیق عشایری، چادر و ایستگاه در روستا‌های هدف در سطح محور‌های مواصلاتی استان و ورودی روستا‌ها و مراکز بخش و دهستان‌ها از مسافران نوروزی پذیرایی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل اظهار کرد: دراین روستا‌ها تولیدات محلی و لبنی، پنیر، کره، شیر، صنایع دستی و سنتی، محصولات کشاورزی و باغی، میوه و... برای عرضه و فروش به مسافران نوروزی آماده شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.