ضرورت توجه ویژه به مرکز شهر فهرج

امام جمعه شهرستان فهرج گفت: از مسئولین میخواهم که در سال جدید یکی از جا‌هایی که توجه ویژه شود مرکز شهر فهرج باشد .

حجت الاسلام رضا آقا ملایی امام جمعه شهرستان فهرج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: بهترین سفارشی که به بندگان خدا شده است تقوای الهی است بهترین پایان نامه کار نزد خدا تقواست امیرالمومنین حضرت علی (ع) می‌فرماید مردم تقوای الهی پیشه کنید در آستانه لیالی عظیم الشان قدر هستیم که یکی از این شب‌ها انشاالله شب قدر است .

آقا ملایی افزود: اگر کسی می‌خواهد برای نجات خودش کاری انجام دهد شب‌های قدر بهترین زمان است اگر کسی به فکر عاقبت بخیری خودش است این شب‌ها بهترین زمان و لحظه برای نجات از عذاب عالم قبر و آخرت است .

وی اظهار داشت: رمز عبور از صراط صدقه دادن در شب‌های قدر است ولو با اندازه دانه خرمایی هم شده است صدقه بدهید گاهی اوقات می‌بینید طرف برای امواتش خرج‌هایی می‌کند، اما اگر ما بیاییم یک فقیری و کسی که نیازی دارد و نیازش را بطرف کنیم خیلی ارزش دارد .


خطیب جمعه فهرج گفت: این شب‌های قدر به نام یتیم نوازی حضرت علی (ع) به درب خانه یتیم برویم و یک هدیه‌ای به یتیم بدهیم.

 
وی به نمازگزاران آدینه این هفته شهرستان فهرج صدقه دادن به ایتام و نیازمندان توصیه کرد و گفت: دفتر امام جمعه از روز نوزدهم ماه رمضان تا روز بیست و یکم اعتکاف رمضانیه را بصورت رایگان برگزار می‌کند .


وی گفت: افطاری دادن ثواب دارد ولو به اندازه هزار تومان و دفتر امام جمعه آماگی دارد کمکی‌های مردمی را برای افطاری اعتکاف رمضانیه بپذیرد ما می‌خواهیم همه در ثواب افطاری اعتکاف رمضانیه بهره‌مند شوند و همه در سفره بزرگ افطار رمضانیه سهمی داشته باشند .


خطیب جمعه فهرج گفت: می‌خواهیم شب بیست و یکم ماه رمضان به یاد مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (ع) که سحر بیست و یکم در مسجد جامع سحری بدهیم.


وی افزود: از شما مردم شهرستان برای شب شهادت حضرت علی (ع) برای سحری شب شهادت حضرت علی (ع) هر کسی هر چقدر می‌تواند برای مجلس امیرالمومنین حضرت علی (ع) کمک کند.

 
آقا ملایی گفت: در شب‌های قدر قرآن تلاوت کنید ثواب قرآن را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا هدیه کنید و همگان را به خواندن نماز جعفر طیار و نماز شب توصیه کرد.

 
وی افزود: رمز نجات از آتش جهنم استغفار در شب قدر است و بهترین زمان آشتی با خداوند در شب‌های قدر است.

 
آقا ملایی به شهادت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: خدا داند علی را عدل او کشت .


وی گفت: ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی سال ۱۴۰۳ را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام نهادند .


وی افزود: ما میتوانیم در اقتصاد دست گوناگون مردم را وارد کنیم بنابراین این استعداد و ظرفیت مردم را وارد میدان کنیم حضور مردم جایگزین ندارد و در فتنه سال ۸۸ حضور مردم بود که چشم فتنه را کور کرد.

 
امام جمعه شهرستان فهرج گفت: من از همه زحمات مسئولین تشکر می‌کنم، اما حقیقتا مردم از وضعیت شهر فهرج گلایه دارند متاسفانه در ایام‌ها مثل ایام عید یا مناسبت‌های دیگر، تغییری که مردم توقع دارند در شهر فهرج دیده نمی‌شود بعضی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر فهرج تبدیل شدند به کوچه‌ها و خیابان‌های فراموش شده یعنی شما می‌توانید از آنها بعنوان آثار باستانی نام ببرید مثل آثار باستانی که تغییر نمی‌کنند، یک مسئله‌ای که عدالت در شهر، همه شهر باهم پیشرفت داشته باشد همه شهر فقط خیابان‌های اصلی نیست خیلی از کار‌ها احتیاج به بودجه ندارد و کار جهادی می‌طلبد.

 
وی افزود: خیلی از کار‌ها را میتوان با امکانات موجود انجام داد این را ما از هشت سال دفاع مقدس کسب کردیم .


آقاملایی گفت: باید کار جهادی انجام شود من می‌گویم باید یک فکری کنیم که خدای ناکرده روزی شاهد این نباشیم که مهاجرت در فهرج معکوس شود که از فهرج به شهر‌های همسایه برای زندگی بروند الحمدلله شهرستان فهرج دارد کار‌های خوبی انجام می‌شود، اما من مرکز شهر را می‌گویم باید یک فکر اساسی برای شهر فهرج بشود این مطالبه مردم است و امام جمعه بعنوان صدای مردم، صدای مردم را از این تریبون انعکاس می‌دهد انشاالله شاهد رشد همه نقاط شهر و شهرستان باشیم.


امام جمعه شهرستان فهرج در ادامه از تلاش‌های مسئولان تشکر کرد و گفت: از مسئولین میخواهم که در سال جدید یکی از جا‌هایی که توجه ویژه شود مرکز شهر فهرج باشد.

برچسب ها: نماز جمعه‌ ، فهرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار