تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور از ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم خبر داد.

 آقای فلاح در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در قالب قفسه کتاب در مناطق محروم متناسب با پایه تحصیلی ایجاد می‌شود.

به گفته وی، در مرحله نخست هزار کلاس درس تجهیز و پیش بینی می‌شود به ۷ هزار کلاس درس برسد.


بیشتر بخوانید


معاون فرهنگی کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به اینکه هر کلاس درس ۱۰۰ کتاب کودک و نوجوان خواهد داشت، افزود: در سال کتاب‌ها دو بار هم تعویض می‌شود.

وی گفت: سال گذشته با تلاش‌های انجام شده هر هشت ساعت یک عنوان کتاب به چاپ رسید که رکوردی جدید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: همچنین مجموعه تولیدات حوزه انیمیشن و سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز به ۳۰۰ عنوان رسیده است که انیمیشن "بچه زرنگ" سال گذشته اکران و با استقبال خیلی خوبی روبرو شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:هم‌اکنون نیز فیلم‌های قابل اکرانی از جمله باغ کیانوش دردستور کار قرار دارد که به مرور اکران می‌شود.

به گفته فلاح، همچنین جشنواره‌های مختلفی نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی با مشارکت ۷۰ کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اعتبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در داخل و حوزه بین‌الملل ادامه داد: هم‌اکنون این مجموعه فرهنگی، نماینده جمهوری اسلامی در بخش کودکان و جوانان سازمان شانگهای شده است و در حوزه کودک و نوجوان به این سمت رفته‌ایم که در سازمان شانگهای اتحادیه کودک و نوجوان تاسیس کنیم.

وی تاکید کرد: افزون براین جمهوری اسلامی در حال بررسی تاسیس اتحادیه کودک و نوجوان در سازمان کنفرانس اسلامی را در دستور کار دارد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: براساس سیاست‌های ترسیم شده امروز تولیدات محتوایی شامل اسباب‌بازی، شعر، سرود، کتاب، فیلم، انیمیشن، تئاتر، مجموعه محصولات و نیازمندی‌های کودکان و نوجوانان در کانون در حال شکل‌گیری است.

فلاح با بیان اینکه امروز کانون پرورش فکری در عرصه یک جهش جدید قرار گرفته و در تلاش برای ارائه خدمات به مخاطب است، افزود: بخشی از خدمات کانون محصولاتی است که مخاطب دریافت می‌کند و بخش دیگر نیز در واقع ارتباطی است که با مراکز و مربیان برقرار می‌شود.

وی تاکید کرد: مهمترین رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت و گسترش نقش و حضور رسانه‌ای خود است تا به این صورت زمینه استفاده از محصولات کانون برای مخاطبان فراهم شود.

وی با اشار به به اینکه جشنواره قصه‌گویی، پویا نمایی و خیلی از فرایند‌های دیگر محصول تعامل کانون پرورش فکری با صدا و سیما است، گفت: تهیه سریال بچه زرنگ مراحل پایانی خود را طی می‌کند و هم‌اکنون ۵۲ قسمت این سریال تاکنون تهیه شده است.

فلاح در خصوص بازارپردازی کانون اضافه کرد: در بحث بازار پردازی فرهنگی کانون پرورش فکری در گذشته خیلی موفق نبوده، اما امروز در بحث انیمیشن بچه زرنگ وارد بازارپردازی فرهنگی شده است.

وی یادآور شد: در این ارتباط ۴۰۰ محصول برای بچه زرنگ طراحی و بخشی از آن از جمله لباس، پوشاک ولوازم التحریر با لگوی بچه زرنگ در حال انجام است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امروز در برخی از استان‌های کشور شورای کودک و نوجوان به ریاست استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شده است و چهارمحال و بختیاری نیز ظرفیت تشکیل این شورا را دارد.

وی اظهار داشت: تلاش می‌شود با تشکیل شورای کودک و نوجوان تمام گروه‌هایی که در بخش کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند به خط و همگرا شوند.

فلاح تاکید کرد: توجه دادن استان‌ها به ظرفیت بومی آنها خیلی مهم است و تلاش می‌شود از ظرفیت مردمی در فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی استفاده شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآورشد: برای فعالیت‌های فرهنگی مربوط به کودکان و نوجوانان نباید منتظر جذب نیرو، استخدام بود بلکه باید از ظرفیت گروه‌های جهادی وعمومی که وجود دارد استفاده شود.

وی افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۴۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب مراکز ثابت، سیار و پستی در سطح کشور به کوکان و نوجوانان خدمات ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.