پلیس راه:

بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند

فرمانده پلیس راه کشور گفت: تعداد فوتی‌های سفر‌های نوروزی تاکنون به ۵۱۰ نفر رسیده است.

فرمانده پلیس راه کشور که برای بازدید از محور‌های ارتباطی حادثه خیز آذربایجان غربی به این استان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگاران تعداد فوتی‌های سفر‌های نوروز در کشور را ۵۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان‌های کرمان، فارس، اصفهان و سیستان بلوچستان اتفاق افتاده است.

سردار حسن مومنی افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح و مصدوم شدند که ۱۵ تا ۲۰ درصد این افراد معلول خواهند شد.

وی ۴۴ درصد علت تصادفات را عدم توجه به جلو عنوان کرد و گفت: استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی از دلایل اصلی عدم توجه به جلو می باشد.

وی همچنین ۳۰ درصد علت تصادفات را نیز سرعت غیر مجاز و به تبع آن واژگونی خودرو عنوان کرد.

فرمانده پلیس راه کشور از سبقت غیر مجاز و‌ا نحراف به چپ به عنوان علت بیشترین تصادفات در آذربایجان غربی نام برد و گفت: این دو عامل ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سردار مومنی از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۲۲ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با وجود کاهش تصادفات جاده‌ ای در این استان، بازهم محورهای ارتباطی استان نیازمند ایمن سازی بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۵۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
70 درصد تصادفات عامل انسانیه. 15 درصد خودرو و 15 درصد هم جاده. یعنی با وجود خودروهای داغون و جاده های داغون تر اگه خودمون مراعات و احتیاط کنیم میتونیم به سلامت سفر کنیم. ولی متاسفانه یه عده مثلا سوار 405 شدن و تخت گاز جوری رانندگی میکنن که انگار تو سفینه فضایی نشستن. من خودم به شخصه با رعایت تمامی نکات و با یه پراید کلی سفر رفتم و خداروشکر تا حالا هم فقط 2 بار جریمه شدم که یک بارش هم به حق نبود و صلاح هم نبود با افسر مربوطه جروبحث کنم. با آرزوی سلامتی واسه همه در سفرها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جاده ها و خودروهای نا ایمن...
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۱:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جاده های غیر استاندارد
خودروهای با کیفیت افتضاح ۵۰۰تاخیلی آمار خوبی هست باید جشن بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۱:۴۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
با این بنجلها ی ایران خودرو و سایپا و چینی های بی کیفیت انتظاری جز این هست ؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ای دادوبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
آخی ۵۰۰ نفر از هموطنان عزیز مان از دنیا رفتن نصفش بخاطر بی احتیاطی هست نصفش هم بخاطر خودروهای بی‌کیفیت داخلی هست جان آدما ها را میگیره خدا لعنت کنه او سازنده هایی هاییکه فقط به فکر جیب شون هستند و نه کیفیت خودرو ها منظور از سانده ها مافیا هستن
Switzerland
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
چرا برای جلوگیری ازکشتار مردم این دو خودرو ساز راتعطیل نمیکنید و واردات خودرو را آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
جاده های بین شهری باید دوبانده باشد آسفالت ها افتضاح است علائم شب ها کم است خواهشا راه را دوبانده و عوارض بیشتر بگیرید لطفا رسيدگي کنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
بیشتر از همه ماشین هایی بی کیفیت ، نا ایمن و غیر استاندارد، بعد جاده های غیر استاندارد و نا ایمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
متاسفیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که به جای اینکه مسئولین به فکر جاده سازی های ایمن باشند و جاده هارو با اون همه ثروتی که کشور داره چندبانده و اتوبان کنند تا حوادث و تصادفات کمتر بشه ، دارن جریمه های رانندگی رو چندین برابر کنند تا ۸۰ درصد رانندگان که زیر خط فقر له شدن در دام جریمه های رانندگی بیفتن. به جای کاسبی کردن و درآمد کسب کردن از جیب مردم بیچاره به فکر آبادانی جاده ها باشین بهتر نیست؟ چرا کشور ایران ده برابر کشورهای صنعتی مثل آمریکا درآمد و ثروت داره اما مسئولین هنوز چشمشان به جیب مردمه.؟ چرا یک هزارم این ثروتهارو خرج ساخت اتوبان نمیکنین تا سالانه دوبرابر جنگ تحمیلی کشته بدیم؟ شما نه تنها دلتان برای مردم نمیسوزه بلکه بدنبال فلج کردن مردم هستین . جاده های اطراف سبزوار رو برین ببینین انگار داری توی زمین کشاورزی رانندگی میکنی .خب معلومه که جلوبندی ماشین فاتحش خونده میشه و منجر به تصادفات و کشته میشه.. اتوبان مشهد نیشابور از عوارض در روز چند میلیارد تومان درآمد داره انگار دولت و مسئولین قراره تا قیام قیامت بابت جاده ای که با پول مردم ساختن عوارض بگیرند . یک سال دوسال ده سال ..آخه قراره چند قرن عوارض بگیرین . هدفتان خدمته یا کسب درآمد از راه رفتن مردم. اطراف نیشابور جاده هایی داره که پر از چاله و ....پول این عوارض کجا میره تا کی قراره جیبتان رو پر کنین ؟ بخدا مردم گناه دارن . این همه ثروت رو اگه به چینی ها بسپارید بولله کشور رو مدرن ترین کشور صنعتی و توریستی دنیا می‌کنند. آن همه نفت و گاز و بنزین و معادن و طلا و صدها منبع کلان درآمد که برای اداره کشور فقط همین معادن سنگ در کشور کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
مدال افتخار بدهید به اداره راه و ماشین سازی،