مقام صهیونیست:

عدم وتوی آمریکا در شورای امنیت بازی در زمین حماس بود

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی از آمریکا به دلیل عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت به شدت انتقاد کرد.

تصویب قطعنامه امروز شورای امنیت درباره غزه که شامل ارسال کمک‌های بشردوستانه و استقرار آتش بس در این باریکه می‌شود، گرچه با استقبال مقامات بین المللی همراه شد، اما خشم مقامات راست گرای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

به گزارش الجزیره، بتسالل اسموتریچ، وزیر اقتصاد افراطی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از تصمیم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل به شدت انتقاد کرد. 

اسموتریچ در گفتگو با کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم آمریکا در عدم وتوی قطعنامه امروز شورای امنیت بازی در زمین حماس بود. این اقدام در نهایت آزادی اسرای اسراییلی در بند حماس را بسیار دشوار خواهد کرد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایالات متحده در روابط با ما همواره به مانند یک شریک عمل کرده است نه به صورت یک دولت حامی! این نخستین باری نیست که یک دولت اسراییلی مجبور به انجام اقدامی در تضاد با مواضع آمریکا شده است. 

این وزیر راست گرا با اشاره به بی تاثیر بودن تصویب چنین قطعنامه‌هایی در شورای امنیت در مواضع تل آویو، تاکید کرد: اسراییل به جنگ خود در غزه تا زمانی که حماس نابود نشده و تمامی اسرای ما از دست این گروه آزاد نشوند، پایان نخواهد بخشید. 

سخنان این مقام صهیونیست در انتقاد از آمریکا در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت را که مغایر با مواضع جنگ طلبانه اسراییل بوده وتو کرده است. همچنین آمریکا سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی ارائه کرده و از زمان آغاز جنگ غزه میلیارد‌ها دلار کمک‌های اضافی به این رژیم اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار