بازدید ۷۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید ۷۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان طی مدت ۹ روز گذشته خبر داد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به آخرین آمار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، گفت : طی مدت ۹ روز گذشته جمعا ۷۴۴ هزار و ۴۸۴ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های طبیعی با ۳۳۸ هزار و ۱۰۳ نفر در صدر پربازدید‌های کرمانشاه قرار دارند، عنوان کرد: جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، دست‌ساز، مذهبی و موزه‌ها در رتبه‌های بعدی پربازدید‌های استان قرار دارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اسکان ۷۹ هزار و ۱۰۴ مسافر نوروزی هم در سطح استان خبر داد و گفت: بیشترین آمار اسکان در استان با ۳۸ هزار و ۸۱۳ نفر مربوط به مراکز اقامتی غیررسمی همچون مدارس و کمپ‌های شهرداری است. 

به گفته این مسئول، مراکز اقامتی رسمی ۳۵ هزار و ۸۱۷ نفر و مراکز اقامتی اضطراری هم ۴۴۸۴ نفر را اسکان داده اند. 

فرمانی عنوان کرد: در بین مراکز اقامتی رسمی استان، هتل‌ها، خانه مسافرها، بوم گردی‌ها و میهمانپذیر‌ها به ترتیب بیشترین آمار اسکان را به خود اختصاص داده اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان از انجام ۱۴۳۰ فقره بازدید از تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی سطح استان طی این مدت هم خبر داد و گفت: این بازدید‌ها منجر به صدور ۴۶ فقره تشویق، ۱۱۶ تذکر، ۲۰ اخطار کتبی و پنج فقره تعطیلی و تعلیق مجوز شده است.

وی یادآور شد: دستگاه‌های دیگر عضو ستاد خدمات سفر استان همچون صمت و تعزیرات در این مدت ۱۲ هزار و ۳۵۳ فقره، بهداشت ۱۱۶۶ فقره و پلیس اماکن ۹۹۱ فقره بازدید نظارتی از واحد‌های زیرمجموعه خود داشته‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار