ایجاد اشتغال برای هزار و ۳۱۳ مددجو در قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از ایجاد اشتغال برای هزار و ۳۱۳ مددجو در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان خبر داد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تعیین کارگروه اشتغال زندانیان و خانواده آنان در مجموعه قضایی استان و در راستای تحقق سند تحول قضایی، زمینه اشتغال برای ۵۱ نفر از خانواده زندانیان نیز در استان فراهم شده و در حال حاضر ۱۷ نفر از این افراد در منزل و ۳۴ نفر دیگر نیز در واحد‌های صنعتی خارج از منزل مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته با تلاش بنیاد تعاون زندانیان و حوزه اشتغال اداره کل زندان ها، زمینه اشتغال هزار و ۳۱۳ مددجوی زندان در بخش صنعت و زیر نظر کارفرما‌های بخش خصوصی به صورت نیمه باز در بخش کارخانجات بنیاد تعاون، به صورت اشتغال کارگاهی در داخل زندان‌ها و یا نشسته در داخل اندرزگاه‌ها فراهم شد.

شعبانی افزود: ۵۵۱ زندانی در طرح اشتغال کارگاهی، ۵۷۳ زندانی در طرح اشتغال نشسته و همچنین ۱۸۹ زندانی واجد شرایط نیز برای اشتغال به کار در کارخانجات سطح استان اعزام شدند.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای تمامی زندانیان حایز شرایط کار، تاکید کرد: زندانیان در دوران تحمل حبس خود با فراگیری حرفه‌های مختلف شغلی و اشتغال به کار، علاوه بر تامین مایحتاج مورد نیاز خود در زندان، به معیشت خانواده هایشان نیز کمک می‌کنند.

شعبانی اضافه کرد: به همین جهت و با تلاش بی وقفه و با جذب کارآفرینان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، نسبت به توسعه اشتغال در داخل و خارج از زندان اقدامات ویژه‌ای صورت پذیرفته و با جذب ۴۲ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، برای ۵۰ زندانی نیز اشتغال ایجاد شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تلاش اداره کل زندان‌ها و مجموعه قضایی استان و جذب تسهیلات به میزان ۱۴میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، ۴۰۰ متر مربع فضای خوابگاهی و کارگاهی در زندان مرکزی، در راستای توسعه اشتغال زندانیان احداث شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه در راستای پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ۱۱ کارگاه اشتغال زایی در کنار مراکز ترک اعتیاد استان احداث شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۹۰ نفر از معتادان بهبود یافته جهت اشتغال به مراکز مختلف معرفی شدند که ۲۲۰ نفر از این افراد به صورت پایدار در واحد‌های صنعتی و کشاورزی و ۱۰۱ نفر دیگر نیز در مشاغل موقت مشغول به کار شدند و مابقی افراد نیز جهت اشتغال در مراکز تولیدی و صنعتی به دستگاه‌های متولی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار