افزایش ۵۰ درصدی تعداد سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

تعداد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزایش ۵۰ درصدی یافت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این منطقه با هدف کمک به اقتصاد کشور و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی در عرصه‌های صنعتی و لجستیکی، شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم و از طریق جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در منطقه کم برخوردار سرخس ایجاد کرده است.

 

 محمدرضا کلائی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعداد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۲ در این منطقه گفت: تا کنون ۱۵۰ سرمایه‌گذار در زمینه‌های مختلف در منطقه جذب شده است که از این تعداد ۵۰ سرمایه‌گذار مجوز پایان کار را دریافت و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

وی تعداد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جذب شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را در سال ۱۴۰۲، ۲۶ سرمایه گذار اعلام کرد.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره زمینه فعالیت واحد‌های جدید سرمایه‌گذاری شده در منطقه گفت: صنایع نساجی، فلزی، دانش‌بنیان، مینی ریفاینری و همچنین حوزه‌های لجستیک و انبارداری، حوزه‌های فعالیت این واحد‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

 

کلائی درباره خدمات ارائه شده به سرمایه‌گذاران اظهار کرد: در وهله نخست، زمین با بهترین قیمت و شرایط پرداخت به صورت نقدی و اقساط بلند مدت واگذار و سپس خدمات زیرساختی از قبیل آب، برق، گاز، تلفن و همچنین صدور مجوزات قانونی از قبیل جواز تاسیس پروانه بهره‌برداری، پایان کار ساختمانی ارائه می‌شود.

 

وی معافیت مالیاتی ۱۳ ساله از زمان صدور پروانه بهره‌برداری را از مزیت‌های متعدد قانونی منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: معافیت‌های گمرکی حاصل از تولید، ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه خط تولید به منطقه بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و همچنین بی نیازی به ثبت سفارش کالا در زمان ورود به خاک جمهوری اسلامی، از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس به شمار می‌رود.

 

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این ویژگی‌ها در کنار مزایای زیرساختی از قبیل فرودگاه، همجواری ریل‌های عریض و نرمال با ریل کشور‌های آسیای میانه، انبار‌های چندگانه، سردخانه دو مداره ۴۰۰۰ تنی و نیروگاه برق شرایط ویژه‌ای را برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.