حماس: دشمن با تهدید و باج‌گیری نمی‌تواند به اهداف خود برسد

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس سه شنبه تاکید کرد دشمن صهیونیستی آنچه را که از تحقق آن در میدان نبرد عاجز بوده، با تهدید و باج‌گیری و بازی‌های سیاسی هم نمی‌تواند بدست بیاورد.

 الرشق در پیامی در تلگرام تصریح کرد آن پیروزی که در ذهن نتانیاهو است، به فضل پایداری ملت و مقاومت قهرمان فلسطین، سراب و رویایی دست‌نیافتنی است.

وی اظهار کرد تلاش دشمن برای استفاده از تشدید تجاوزات و جنایات علیه غیر نظامیان فلسطینی به عنوان یک اهرم فشار و باج خواهی برای تحقق اهداف مدنظر خود بی‌نتیجه است و راه به جایی نخواهد برد.

وی اعلام کرد که بمباران وحشیانه و شدید بیمارستان شفا و مناطق اطراف آن دلیلی دیگر بر سردرگمی نتانیاهو و ارتش اسرائیل است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز ساعاتی پیش در این باره گفت: آنچه دشمن صهیونیستی در بیمارستان شفا در غزه انجام می‌دهد، ثابت می‌کند که این رژیم مخالف بازگشت زندگی به نوار غزه است و در تلاش برای نابودی تمامی مولفه‌های زندگی انسانی در این باریکه است.

هنیه گفت: هدف قرار دادن افسران و نیرو‌های پلیس و اعضای سازمان‌های دولتی در نوار غزه نشان دهنده تلاش این رژیم برای انتشار هرج و مرج و ناامنی و ادامه کشتار فلسطینیان در غزه است کما اینکه این جنایات بیانگر تلاش سران این رژیم برای تخریب روند مذاکرات جاری در دوحه است.

وی افزود: تأکید ما این است که اینگونه اقدامات منجر به تحقق طرح و نقشه جنایتکارانه دشمن نخواهد شد و جنبش حماس همچنان به حقوق ملت فلسطین پایبند است و خواسته آن مبنی بر توقف جنگ، خروج نیرو‌های اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود کاملا واضح و روشن است.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، در حملات روز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه بیش از ۶۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل بیش از ۱۸۰ نفر را هم در این بیمارستان بازداشت کردند.

پیشتر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز دوشنبه نیز بار دیگر به طور وحشیانه با حمله به بیمارستان شفا در غزه، این مرکز بهداشتی را به محاصره خود در آوردند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در ۴۰ نوبت این بیمارستان و مناطق اطراف آن را بمباران کرده است.

رژیم صهیونیستی با توجیه این یورش، ادعا کرده بود که گزارش‌هایی مبنی بر حضور فرماندهان ارشد مقاومت حماس در داخل بیمارستان را دریافت کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: حماس ، هنیه ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار