وضعیت هوای کرمان طی روزهای پایانی سال

سلاجقه گفت: کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان وضعیت هوای استان کرمان طی روزهای پایانی سال را تشریح کرد.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تاکمی ابری است، گفت: برای امروز افزایش ابر و بارش پراکنده باران به صورت خفیف و وزش باد نسبتا شدید در سطح استان کرمان پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین امروز بر سرعت وزش باد در مناطق شمال، شمال غرب، مرکز و جنوب شرقی استان کرمان افزوده می‌شود که کاهش دما و انتقال ریزگرد‌ها و خیزش گردوخاک را به دنبال دارد.

 سلاجقه بیان داشت: همچنین برای فردا نیز وزش باد را خواهیم داشت و  دوشنبه جوی نسبتا آرام و پایدار گاهی با افزایش ابر نیز پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی، شمال و جنوب شرقی استان کرمان، وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک است که در این روز وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، غبار آلود بودن هوا و غلظت هوا را شاهد هستیم.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: رانندگان قبل از تردد در محور‌های مواصلاتی از کرمان به یزد، کرمان به خراسان جنوبی و کرمان به سیستان و بلوچستان به دلیل اختلال تردد از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

 وی افزود: میانده جیرفت در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان و لاله زار با دمای یک  درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین منطقه استان کرمان بوده است.

سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی گفت: برای روز‌های نخست سال جدید وزش بادنسبتا شدید در سطح استان را داریم، همچنین از لحاظ دمایی روند افزایشی دما را خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار