معاون گردشگری کشور:

سیستان و بلوچستان در سفرهای نوروزی جایگاه خاصی دارد

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت و ظرفیت‌هایی که دارد همواره در سفرهای نوروزی جایگاه خاصی دارد.

 علی‌اصغر شالبافیان در سفر به زاهدان اظهار کرد: در این سفر ضمن عرض خداقوت به همکاران در جلسه‌ای که با حضور استاندار تشکیل می‌شود موضوعات محتلف ستاد خدمات سفر مطرح خواهد شد و آخرین‌ وضعیت آمادگی کمیته‌ها به منظور میزبانی شایسته از مسافران نوروزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان همه ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی خواهد بود که به جهت اقلیم و آب و هوای مطلوب، سواحل زیبا، تاریخ و فرهنگ غنی چند هزار ساله استان و بویژه روحیه میهمان‌نوازی و خونگرمی مردم سیستان و بلوچستان موجب می‌شود تا استقبال بسیار زیادی از سفر به این استان صورت بگیرد و همواره در سفرهای نوروزی از جایگاه خاصی برخوردار باشد.

به گفته معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به منظور کاهش مشکلاتی که در سال‌های گذشته در خصوص سوخت و تامین برخی مایحتاج وجود داشته نیز برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته و امیدواریم در نوروز امسال چالش کمتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص اسکان اضطراری مسافران در برخی از مناطق پر بازدید سیستان و بلوچستان مانند چابهار نیز تمهیدات مناسبی اندیشیده شده که با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

شالبافان تاکید کرد: سیستان و بلوچستان پروژه‌های سرمایه‌گذاری متعددی دارد که در حال اجراست و سیمای گردشگری این استان را در سال‌های آتی بسیار متفاوت خواهد کرد و سرمایه گذاری هایی که در حوزه گردشگری ساحلی، دریایی و کشاورزی صورت می‌گیرد نیز بر جذابیت های سفر به استان خواهد افزود.

وی اظهار کرد: سیستان وبلوچستان در حوزه حمل و نقل هوایی هم خوشبختانه نسبت به گذشته رو به بهبود است و تعداد پروازها افزایش پیدا کرده و در مجموع پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان رشد قابل توجهی خواهد داشت.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی دیگر از نکاتی که حائز اهمیت بود موضوع پروژه‌های سرمایه گذاری استان است و با اعتباراتی که از محل ملی و استانی گذاشته می‌شود با جهش قابل توجهی رو برو خواهد بود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک نقش محوری دیگری هم دارد که در واقع دروازه ورود گردشگران و زائرانی از کشور پاکستان و افغانستان است از مرزهای ریمدان و میرجاوه وارد کشور می‌شوند و طی سال‌های اخیر نیز تلاش‌های زیادی برای تقویت زیرساخت‌های آن انجام شده و در این سفر نیز با مساعدت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موضوع ارائه خدمات مطلوب و مناسب‌تر به مسافران و زائران کشورهای همسایه که از این طریق وارد می‌شوند، بررسی خواهد شد.

شالبافیان ادامه داد: سیستان و بلوچستان ۲۳ رویداد در سامانه رویدادهای ملی کشور به ثبت رسانده که بیانگر تنوع رویدادهای استان است که مبتنی بر گردشگری کشاورزی، خوراک و فرهنگی است که باید برای آن برنامه‌ریزی ویزه ای داشته باشیم تا ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان به نحو مطلوبی به اطلاع مسافران و گردشگران داخلی و خارجی برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار