تایباد با ۱۶۰ هزار گل فصلی به استقبال بهار می‌رود

شهردار تایباد از کاشت ۱۶۰ هزار انواع گل‌های فصلی در سطح این شهر مرزی برای استقبال از بهار و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

مهرداد کریم زاده شهردار تایباد گفت: برای استقبال از بهار و نوروز ۱۴۰۳ و همچنین فضاسازی شهری، تعداد ۱۶۰ هزار گل فصلی در انواع مختلف در میادین و بلوار‌های سطح شهر مرزی تایباد کاشته شدند.

وی افزود: این گل‌های فصلی شامل شب بو، شمعدانی، اطلسی، سنبل و نخل زینتی هستند که با رایحه‌ها و رنگ‌های مختلف زینت بخش ایام بهاری عید نوروز خواهند بود.

شهردار تایباد ادامه داد: برخی از این گل‌ها در گلخانه شهرداری تولید می‌شوند و مابقی از تولیدکنندگان گل و گیاه خریداری شده اند.

کریم زاده بیان کرد: همچنین ۷۰ اِلِمان نوروزی در پارک ها، میادین، بلوار‌ها و گذرگاه‌ها نصب شده اند که ۲ میلیارد تومان هزینه برای آنها صرف شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اغلب این اِلِمان‌ها توسط هنرمندان بومی تایباد طراحی و ساخته شده و برای صرفه جویی در هزینه ها، استفاده حداکثری از امکانات موجود صورت گرفته است.

شهردار تایباد تصریح کرد: ماندگار بودن، مهمترین ویژگی اِلِمان‌های شهری امسال است که پس از نصب، برداشته نخواهند شد و این خود باعث کاهش هزینه‌های اضافه و نیز زیباتر شدن محیط پارک‌ها و بوستان‌ها می‌شود.

کریم زاده خاطرنشان کرد: جهت بازپیرایی فضای شهری؛ جدول‌های کنار معابر، صندلی‌ها و پایه چراغ‌های پارک ها، نقاشی‌های دیواری و نماد‌های شهر در میدان‌ها مجدد رنگ آمیزی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.