اتهام سندسازی دادستانی ایتالیا به باشگاه میلان

گروه الیوت مالکیت باشگاه میلان را به RedBird Capital Partners فروخت، اما دادستانی ایتالیا گمان می‌کند که الیوت هنوز باشگاه را در کنترل خود دارد.

به نقل از نشریه گاتزتا دلا اسپورت باشگاه میلان تحت بازرسی دادستانی قرار گرفته، زیرا مالکیت این باشگاه برای اتحادیه اروپا شفاف نیست. در ژوئن ۲۰۲۲ گروه الیوت مالکیت باشگاه را به مبلغ ۱،۲ میلیارد یورو به گروه تجاری RedBird Capital Partners فروخت، اما اکنون دادستانی ایتالیا گمان می‌کند که الیوت هنوز باشگاه را در کنترل خود دارد و همه مسائل تحت هدایت مالک فعلی نیست و به نوعی الیوت در مسائل باشگاه دخالت دارد.

به نظر می‌رسد در صورت دخالت یوفا و اثبات این موضوع، تحریم‌های احتمالی علیه این باشگاه شامل محرومیت از لیگ قهرمانان اروپا باشد که می‌تواند برای باشگاه پر افتخار ایتالیا گران تمام شود.

این معامله گروه تجاری RedBird، به رهبری بانکدار سابق و مطرح گلدمن ساکس، جری کاردیناله، کمتر از یک سال پس از خرید تقریباً ۱۰ درصد از سهام شرکت هلدینگ مالک باشگاه فوتبال لیورپول و بیسبال حرفه‌ای بوستون رد ساکس صورت گرفت. برای این گروه تجاری، این معامله مهم‌ترین خرید او در دنیای ورزش است و به این گروه تجاری مالکیت باشگاهی را داده که هفت بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

 مدیریت الیوت در این خصوص بیانیه ای را منتشر کرد.

گزارش‌هایی پیرامون مورد بازجویی قرار گرفتن مدیر عامل فعلی و سابق باشگاه میلان در رابطه با پنهان سازی مدارک انتقال مالکیت از الیوت به رد برد منتشر شده است و به عبارتی بر اساس ادعا‌های موجود باشگاه همچنان در مالکیت الیوت می‌باشد. 

این یک ادعای کذب و دروغ است. باشگاه میلان در ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ به ردبرد فروخته شد و از آن تاریخ به بعد صندوق مالی الیوت هیچ سود، یا کنترلی پیرامون باشگاه میلان نداشته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار