برپایی یک‌هزار جلسه جزءخوانی قرآن در فارس/ فارس پیشرو در زندگی با آیه‌ها

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس از برپایی بیش از یک هزار مراسم جزءخوانی قرآن کریم در نقاط مختلف استان طی ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

سیدحمید موسوی در نشست خبری گفت: طرح "زندگی با آیه‌ها" هرچند با محوریت تبلیغات اسلامی، اما به صورت ملی برنامه‌ریزی شده و با تعامل همه دستگاه‌های و نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که صبغه اقدامات فرهنگی دارند اجرایی شده تا محوریت همه فعالیت‌های معنوی آنها در ماه مبارک رمضان قرار گیرد.

او افزود: در سطح استانی نیز نشست‌های متعدد توسعه شورای قرآنی، جلسات توجیهی آموزشی و هماهنگی با ۸۱۷ نفر از سرشاخه‌های فرهنگی فارس و دیگر فعالان مانند ائمه جماعت برگزار شده است.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: هرچند احتمالا برپایی جلسات جزءخوانی در استان بسیار بیشتر از این باشد، اما تا کنون یکهزار محفل جزءخوانی شناسایی شده است.

موسوی اضافه کرد: ۷۵ محفل انس با قرآن نیز با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری در فارس برگزار می‌شود که ۲ محفل شاخص شام و شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد وکیل و نصیر برپا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه بنا شده است که بعد از جلسات جزءخوانی قرآن کریم، آیات کاربردی طرح مسطورا هم مطرح شود، گفت: در حدود ۸۰ درصد محافل قرآنی بعد از تلاوت، به اندازه ۱۵ دقیقه مباحث تفسیری قرآن مطرح می‌شود.

موسوی همچنین از برگزاری دیدار جامعه قرآنی شیراز با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز همزمان با ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: احتمالاً این برنامه با اختتامیه مسابقات قرآن کمیته امداد به صورت همزمان برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار