نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل اعمال شود

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل گفت: برای رونق سرمایه‌گذاری در این استان باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری اعمال شود.

حسین پیرموذن اظهار کرد: سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان استان با رفع موانع و مشکلات پیش رو و حذف قوانین مزاحم امیدوار به تقویت تولید در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن هستند و در کنار آن تقویت حوزه تجارت نیز یکی از رویکرد‌های حمایتی دولت سیزدهم در استان اردبیل است.

او اعمال مشوق‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را عامل اصلی رونق تولید در استان دانست و گفت: امیدواریم هدف‌گذاری‌های مطلوب در این بخش به سرانجام برسد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل به برگزاری جلسات منظم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری اشاره کرد و افزود: آخرین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار اردبیل برگزار می‌شود تا زمینه رفع موانع تولید و حذف قوانین مزاحم سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استان تسریع شود.

پیرموذن افزود: امور اقتصادی و دارایی قوانین مزاحم را احصا کرده و به صورت استانی و ملی آنها را مورد ارزیابی قرار داده تا بعد از طرح و بررسی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بخشی از آنها برای اصلاح به هیات مقررات‌زدایی کشور ارسال و بخشی نیز به صورت استانی و در قالب اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها رفع شود.

او ادامه داد: برخی از صاحبان واحد‌های دامداری غیرصنعتی استان در دریافت کارت شناسایی معتبر و پروانه بهره‌برداری با مشکلاتی روبرو هستند که انتظار می‌رود با اصلاح بخشنامه ابلاغ شده، این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها رفع شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل با بیان اینکه رتبه استان اردبیل در زمینه فضای کسب و کار در استان مطلوب نیست، گفت: برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار باید محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود و در این صورت می‌توان امیدوار بود رتبه فضای کسب و کار استان ارتقا یابد.

پیرموذن ادامه داد: مشکلاتی مانند کسب نتیجه از بابت استعلام‌ها، جوابگو نبودن به موقع سازمان‌ها، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، صادرات غیرنفتی و مسائل مرتبط با سازمان امور مالیاتی منجر به پایین آمدن رتبه این استان در زمینه فضای کسب و کار شده است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.