تشریح برنامه‌های تنظیم بازار شب عید و ماه رمضان

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به تشریح برنامه‌های تنظیم بازار شب عید و ماه رمضان در استان پرداخت.

احسان باقرخانی معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه اداره کل صمت استان کرمانشاه در سه بخش برای مدیریت بازار شب عید و ماه رمضان برنامه‌هایی در دست اجرا دارد، گفت : یکی از این برنامه‌ها عرضه کالا‌های اساسی با همکاری سایر دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: در هریک از شهرستان‌های استان یک مرکز و در شهرستان کرمانشاه نیز ۱۱ مرکز عرضه مستقیم کالا دایر شده که تامین کالا‌های غیرکشاورزی و کارخانه‌ای آن از جمله شوینده‌ها، کنسروجات، روغن و ... با اداره کل صمت است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صمت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این ۲۴ مرکز عرضه مستقیم کالا از ابتدای بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان فروردین سال آینده دایر خواهند بود، یادآور شد: در این مراکز که با تاکید استاندار دایر شده، انواع مایحتاج اساسی مورد نیاز مردم بدون واسطه و با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

باقرخانی دومین بخش از برنامه‌ها را برپایی فروش فوق‌العاده در سطح واحد‌های صنفی اعلام کرد و افزود: این واحد‌های صنفی تا پایان شب عید کالا‌های خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌کنند.

وی تعداد واحد‌های صنفی که در فروش فوق‌العاده مشارکت دارند را ۹۰۰ واحد صنفی در سطح استان اعلام کرد که عمدتا شامل فروشگاه‌های عرضه کیف و کفش، پوشاک، شیرینی، آجیل و خشکبار و... هستند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صمت استان کرمانشاه هدف از برپایی این فروش‌های فوق‌العاده را دسترسی همه مردم به کالا‌های مورد نیاز با قیمت مناسب عنوان کرد.

باقرخانی خاطرنشان کرد: سومین بخش برنامه‌ها برپایی نمایشگاه بهاره ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز است که هر ساله در دستورکار بوده و امسال نیز با فعالیت بالغ بر ۲۰۰ غرفه از ۱۹ اسفند فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه انواع مایحتاج مورد نیاز مردم با قیمت و کیفیت مناسب عرضه خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.