۲۰۲ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی قزوین تحت پوشش فضای سبز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۲۰۲ هکتار از مجموع سه هزار و ۵۰ هکتار اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تحت پوشش فضای سبز قرار دارد.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در حاشیه مراسم درختکاری واقع در شهرک صنعتی کاسپین گفت: ۲۸۰ هزار اصله نهال در ۲۰۲ هکتار اراضی فضای سبز شهرک‌های صنعتی این استان کاشته شده است.

به گفته وی، امسال مساحت فضای سبز ایجاد شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بالغ بر سه هکتار بود.

صفاری با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز و حفاظت از محیط زیست در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین، تاکید کرد: براساس قرارداد فی مابین این شرکت و صاحبان سرمایه مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ۱۵ درصد از مساحت اراضی واگذار شده به صاحبان صنایع و ۱۰ درصد از زمین‌های در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی طبق تعهدات این شرکت بایستی تحت پوشش فضای سبز قرار گیرد که انجام این مساله با همکاری و تلاش صنعتگران و سرمایه گذاران محقق خواهد شد.

اجرای ۱۰۷ کیلومتر آبیاری قطره‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی کاسپین، لیا و حیدریه با راه اندازی تصفیه خانه‌های فاضلاب و اجرای آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز به طول ۱۰۷ کیلومتر و استفاده از پساب خروجی واحد‌های تولیدی مستقر در آن‌ها بعد از بازچرخانی مجدد، جهت آبیاری فضای سبز این نواحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفاری از اجرای ۴۰ کیلومتر طرخ آبیاری قطره‌ای جهت فضای سبز در توسعه شرقی شهرک صنعتی کاسپین با انتخاب پیمانکار و با ۱۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری از ابتدای سال آینده خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین یادآور شد: هم اکنون ۲ هزار و ۱۳۰ قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین منعقد شده که از این تعداد، یک هزار واحد با ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی، پروانه بهره برداری خود را از این شرکا اخذ کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.