اردن:

اعمال محدودیت علیه مسلمانان در مسجدالاقصی می‌تواند به انفجار خشم منجر شود

وزیر خارجه اردن به مقامات صهیونیست پیرامون اعمال محدودیت علیه مسلمانان در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

آغاز ماه مبارک رمضان در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. در این ماه موج گسترده‌ای از فلسطینیان خواستار حضور در مسجد الاقصی و اقامه نماز هستند، اما مقامات صهیونیست از بیم انجام اقدامات ضدصهیونیستی و به دلیل آنچه ملاحظات امنیتی می‌خوانند، محدودیت‌های گسترده‌ای را علیه نمازگزاران اعمال می‌کنند. امسال این محدودیت‌ها به دلیل جنگ غزه گسترده‌تر نیز شده است. 

به گزارش الجزیره، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن به مقامات صهیونیست پیرامون اعمال محدودیت‌ها علیه مسلمانان در مسجد الاقصی هشدار داد. 

بر این اساس، الصفدی اعلام کرد: محدودیت‌های اعمال شده از سوی مقامات اسرائیلی درباره دسترسی آزادانه نمازگزاران به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان می‌تواند باعث از کنترل خارج شدن شرایط شود. 

وی خاطر نشان کرد: اردن اقدامات اسرائیل در اعمال محدودیت علیه حضور نمازگذاران فلسطینی در مسجدالاقصی را رد کرده و بر این باور است این اقدامات به دلیل نیاز‌های امنیتی و جنگ فعلی در غزه انجام می‌شود. 

وزیر خارجه اردن افزود: ما با نظر فلسطینیان موافق هستیم و بر این باوریم چنین اقداماتی از سوی اسرائیل نقض آزادی عبادت شهروندان محسوب می‌شود. 

اردن به صورت سنتی متولی اماکن مقدس بیت المقدس محسوب می‌شود. با این حال، مقامات صهیونیست به ندرت به نگرانی‌های امنیتی مقامات امان توجه دارند.

برچسب ها: جنگ غزه ، ماه رمضان ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار