۲ نفر از حادثه دیدگان گلزار شهدای کرمان جانباز ۷۰ درصد محسوب شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ۱۲۳ نفر از مجروحین حادثه تروریستی کرمان تحت پوشش جانبازی قرار گرفته‌اند که ۲ نفر از حادثه دیدگان جانباز ۷۰ درصد محسوب شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ۲ نفر از حادثه دیدگان حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان در چهارمین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جانباز ۷۰ درصد محسوب شده اند.

سعید ایرانمنش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه در حادثه تروریستی گلزار شهدا ۹۶ نفر شهید شدند، گفت: از این تعداد ۱۵ نفر اتباع افاغنه بوده و۱۲۳ نفر از مجروحین نیز تحت پوشش جانبازی قرار گرفته اندو حدود ۳۵۰ نفر دیگر در محل حادثه حضور داشتند که باید مراحل قانونی آن‌ها طی شود.

وی افزود: شهدای کل استان ۶ هزار و ۶۷۹ هستند که ۲۱ هزارو ۵۰۹ نفر جانباز می‌باشند و سال آینده در نظر داریم یادواره شهدای غریب که بصورت کشوری برگزار می‌شود را به بهترین نحو اجرا کنیم کما اینکه این برنامه در خصوص شهدای اسیر و در اسارت به شهادت رسیدند.

ایرانمنش افزود: شهدای غریب به شهدایی گفته می‌شود که در محل اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و۳۲ نفر شهید غریب شناسایی که جوان‌ترین آنان از استان کرمان به نام شهید صادق زاده از شهدای زرند است واحتمال افزایش این آمار وجود دارد چراکه همچنان در حال شناسایی هستیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه ۱۷۹ جانباز ۷۰ درصد در استان کرمان داریم، ادامه داد: میزان درصد جانبازی از ۵ تا ۷۰ درصد است و هر زمان که جانبازان ۷۰ درصد از دنیا بروند، شهید محسوب می‌شوند و از حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان دو نفر جانباز ۷۰ درصد هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام خانواده شهدا و ایثارگران زیرپوشش درمانی بنیاد و بیمه تکمیلی بنیاد شهید هستند و فقط نیرو‌های مسلح بیمه محل خدمت خود می‌باشند، عنوان کرد: ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده تکمیلی در بنیاد شهید استان کرمان داریم و در سال ۱۴۰۲ طرح پایش سلامت خانواده شهدا و جانبازان برگزار شده اولویت به والدین و همسران شهدا بود و ۳۰۰۰ نفر پایش سلامت شدند.

ایرانمش گفت: پارسال ۵۹۰ مورد واگذاری زمین به ایثارگران و هزارو ۳۴۰ مورد معرفی وام مسکن ایثارگران انجام شد و همچنین از ۱۹ هزار و ۵۰۰ خانواده شهید توسط نهاد‌ها و ادارات استان سرکشی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته هشت مورد در کرمان تأیید شهادت شدند، افزود: اگر شخصی در درگیری نظامی باشید، شهید محسوب می‌شود و ۸ شهید سلامت در دوران کرونا داشتیم و تاکنون هزارو ۸۸۰ مورد پرونده احراز ایثار‌گری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته ۴۰ میز خدمت برای خدمت‌رسانی بهتر به خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شده و این میز خدمت تا پایان این هفته ادامه دارد، گفت: امسال ۱۴ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در قالب اردو‌ها به گلزار شهدای کرمان آمده اند و تاکنون زائرانی از حدود ۷۰ کشور برای زیارت مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان آمده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه طی ۴ سال گذشت از شهادت سردار دلها، ۹۰۰ مورد مراسم عقد زوجین در گلزار شهدای کرمان انجام شده وحدود ۲۴ هزار نفر از زائران شهید سلیمانی اسکان موقت داده شدند.

وی در پایان افزود: از آغاز ماه مبارک رمضان جزءخوانی قرآن روزانه در گلزار شهدا انجام و اقامه نماز جماعت و افطاری ساده همراه خواهد بود و شب‌های قدر و تحویل سال برنامه‌های ویژه‌ای در گلزار برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار