هشدار دستگاه قضایی استان سمنان به برهم‌زنندگان نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال

مسوولان قضایی استان سمنان هشدار دادند که با دستگیرشدگان چهارشنبه آخر سال برخورد بازدارنده خواهد شد. خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

نشست مشترک دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با موضوع اتخاذ تمهیدات لازم برای برخورد قاطع و قانونی با برهم زنندگان ارامش و اسایش جامعه در چهارشنبه اخر سال برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در این نشست گفت: همزمان با ایام بهار بندگی و معنویت و با توجه به نزدیک شدن به اخرین چهارشنبه سال، مسئولان قضایی سراسر استان با سازماندهی کارگروه پیشگیری از وقوع جرم متشکل از نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی در سراسر استان، ضمن رصد کامل تحرکات افراد سودجو و منفعت‌طلب پس از شناسایی و دستگیری برهم‌زنندگان نظم و ارامش جامعه در شعبه‌های ویژه و فعال، به پرونده این افراد خارج از وقت و به صورت فوق العاده رسیدگی خواهند کرد.

محمدتقی گلی گفت: با افراد دستگیرشده در چهارشنبه سوری برخورد عبرت‌آموز و بازدارنده انجام می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت و افزایش گشت‌های نظارتی در چهارشنبه پایان سال افزود: با شناسایی مناطق پرخطر و آسیب‌پذیر و نیز استقرار یگان‌های انتظامی می‌توان در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های احتمالی جانی و مالی جلوگیری کرد.

گلی تصریح کرد: شعبه‌های کشیک با حضور کارکنان قضایی و اداری در مراجع قضایی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش‌های واصله از ضابطان رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر می‌کنند.

وی با هشدار به برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه به علت وقوع حوادث جبران‌ناپذیر ناشی از نبود کنترل هیجان در چهارشنبه پایان سال یا چهارشنبه سوری، بیان کرد: دستگاه قضایی استان با برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه بدون چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد.

خاطرنشان کرد: به مدارس و نهاد‌های آموزشی توصیه شود در جلسه‌ای با حضور اولیاء و مربیان پیرامون احصاء چالش‌های چهارشنبه پایان سال، والدین را از اتفاقات و تحرکات فرزندان‌شان و رفت و آمد‌های آنان آگاه کنند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تاکید کرد: برخی از اصناف و مشاغل اقدام به فروش و توزیع مواد محترقه و هیجان انگیز می‌کنند که باید در این ایام از عرضه این وسایل و ادوات خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.