چهارشنبه سوری جیبتان را خالی نکند

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: شهروندان علاوه بر تهدید‌های جانی، مراقب کلاهبرداری‌هایی به این مناسبت با عنوان فروش مواد محترقه در فضای مجازی باشند.

سرهنگ فدائیان رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی می‌کنند و متقاضیان خرید این اقلام که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند، به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی شده هدایت می‌شوند و حساب بانکی آن‌ها از سوی سودجویان خالی و یا با اخذ بیعانه، از آن‌ها کلاهبرداری می‌شود.

وی افزود: علاوه بر فروش مواد محترقه در فضای مجازی و کلاهبرداری‌های مرتبط با این موضوع، برخی افراد اقدام به آموزش غلط و نادرست با موضوع ساخت این مواد در فضای مجازی می‌کنند که این می‌تواند صدمات بدنی، تلفات و آسیب‌های جانی و خسارت مادی زیادی به همراه داشته باشد.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: فروش، تبلیغ، توزیع و هرگونه معامله انواع مواد محترقه و منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی جرم است و بر اساس قانون تحت پیگرد قرار خواهد گرفت. پلیس فتا نیز با شناسایی سایت‌های فعال در این زمینه، برای گردانندگان این سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی پرونده تشکیل می‌دهد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رییس پلیس فتا استان سمنان توصیه کرد: شهروندان با رعایت و نظارت بر اعمال کودکان خود چهارشنبه آخر سال را تبدیل به چهارشنبه‌سوزی نکنند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی پلیس فتا با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.