پنج مرکز خرید سیب زمینی در اردبیل دایر شد

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از ایجاد و فعال‌سازی پنج مرکز خرید تضمینی محصول سیب‌زمینی کشاورزان اردبیل با قیمت توافقی خبر داد.

ابوالفضل دشتبانی گفت: طبق توافق اولیه انجام شده با سازمان تعاون روستایی کشور، خرید مقدار زیادی از محصول سیب‌زمینی که در دست کشاورزان باقی مانده بود، توسط تعاون روستایی در پنج مرکز خرید واقع در روستاهای نیار، آق‌بلاغ رستم خان، کمی آباد، گرجان و دولت آباد اردبیل آغاز شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل قیمت توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا را ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال اعلام کرد و افزود: با آغاز روند خرید محصول سیب زمینی، نگرانی کشاورزان سیب زمینی در خصوص فروش محصولات خود برطرف می‌شود.

او شیوه خرید را تضمینی با قیمت توافقی اعلام و اظهار کرد: سقفی برای میزان خرید این محصول در نظر گرفته نشده و روند خرید در مرحله اول تا ۲۷ اسفندماه ادامه خواهد داشت و به احتمال قوی و در صورت ادامه دار بودن عرضه محصول توسط سب زمینی کاران، تا آخر فروردین ماه سال آینده هم وجود دارد.

دشتبانی تعاون روستایی و مصرف‌کنندگان عمده مثل واحدهای صنایع تبدیلی و نیز صادرکنندگان این محصول را سه مرجع طرف خرید محصول سیب زمینی عنوان کرد و گفت: از یک هفته پیش روند خرید در مراکز تعیین شده با حضور کارشناسان تعاون روستایی آغاز شده است.

او افزود: کشاورزانی که محصول سیب زمینی مازاد و فروش نرفته دارند، می‌توانند با در دست داشتن گواهی تولید که از مراکز خدمات جهاد کشاورزی متبوع خود دریافت کرده‌اند، به مراکز خرید محصول مراجعه کرده و با پر کردن فرم خوداظهاری مخصوص، روند فروش را پیگیری کنند.

دشتبانی بیان کرد: با درخواست سیب ‎زمینی‌کاران، اعضای کمیسیون خرید به انبار اعلامی کشاورزان مراجعه کرده، محصول را از نظر کمی و کیفی ارزیابی می‌کنند و در ادامه اقدام به خرید و حمل محصول به مراکز تعیین شده می‌کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: پس از طی روند خرید، مشخصات محموله خریداری شده و فروشنده در سامانه ثبت شده و در اولین فرصت، مبلغ محموله به حساب کشاورزان سیب زمینی کار واریز می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.