نخبگان استان سمنان به نوشتن کتاب دعوت شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در کنار ترویج مطالعه در بین خانواده‌ها می‌بایست نهادهای فرهنگی، نخبگان استان را نیز به نوشتن کتاب دعوت کنند.

ریواده در مراسم افتتاحیه جام باشگاه‌های کتابخوانی در فرهنگسرای کومش گفت: دولت سیزدهم با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه ترویج تعامل به خصوص در زمینه کتاب را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه از سوی دولت و مخصوصاً خانواده ارشاد اسلامی سیاست گذاری‌هایی که در این حوزه صورت گرفته به خوبی دنبال می‌شود، افزود: برگزاری رویدادهایی مانند جام باشگاه‌های کتابخوانی نشان از موفقیت این دست سیاست‌ها است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج مطالعه باید برنامه ریزی داشته باشند تا کتاب وارد سبد خانوار شود.

ریواده با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید پا در میدان ترویج مطالعه بگذارند، ابراز کرد: در کنار ترویج مطالعه در بین خانواده‌ها می‌بایست نهادهای فرهنگی، نخبگان استان را نیز به نوشتن کتاب دعوت کنند.

وی افزود: این اقدامات در استان سمنان به خوبی جواب خواهد داد زیرا بیش از ۲۵ درصد از جمعیت این استان دانشجو و دانش آموز هستند و این نشان از فضای فرهنگی حاکم بر استان دارد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در سخنانی ضمن اشاره به سیاست‌های کلی دولت در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: مردمی سازی فعالیت‌ها، رویکرد اصلی دولت مردمی سیزدهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.