سمنان رتبه سوم خرید کتاب کشور را به خود اختصاص داد

معاون وزیر ارشاد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که سمنان بعد از تهران و قم بیشترین میزان خرید مجازی از نمایشگاه کتاب امسال را به خود اختصاص داده است.

جانعلی پور در مراسم افتتاحیه جام باشگاه‌های کتابخوانی در سالن کومش سمنان با بیان اینکه ۸۵ درصد نشر کتاب در کشورمان به دو استان تهران و قم اختصاص دارد، گفت: طبیعتاً بیشترین میزان خرید کتاب نیز به این دو استان اختصاص دارد.

وی افزود: در این بین اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که سمنان بعد از تهران و قم بیشترین میزان خرید مجازی از نمایشگاه کتاب امسال را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر ارشاد بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که تعداد علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سمنان به نسبت جمعیت این استان، بسیار چشم گیر است.

جانعلی زاده همچنین گفت: دولت سیزدهم بازتعریفی از رویدادهای فرهنگی و هنری صورت داده که مقوله کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیست که یکی از بازتعریف‌ها، مردمی‌تر کردن فعالیت‌های حوزه کتاب است.

وی با بیان اینکه هسته‌های مردمی کتابخوانی در دولت سیزدهم بسیار اهمیت داده می‌شود، گفت: این هسته‌ها در واقع فرماندهان میدان کتابخوانی در استان‌های کشورمان هستند.

معاون وزیر ارشاد همچنین گفت: برنامه‌ها در سیاست‌های جدید ناظر به حضور و مشارکت مردم و جریان‌های مردمی و هسته‌های فعال مدنی است که در حوزه کتابخوانی نیز تمرکز بر این امر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار