جشن امضای کتاب گلیچ استان سمنان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری آئین جشن امضای کتاب «گلیچ استان سمنان» خبر داد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ضمن دعوت از تمامی هنرمندان صنایع‌دستی و علاقه‌مندان گفت: آئین امضای کتاب و گفتگو پیرامون کتاب گلیچ استان سمنان با حضور فاطمه شاهی، مؤلف این کتاب در شهر سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: این کتاب با هدف معرفی و توسعه، دست‌بافته‌ای کهن که در کارگاه‌های خانگی توسط زنان بافته می‌شود، در ۱۲۶ صفحه توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به نشر رسیده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این مراسم امروز، یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در شهر کتاب سمنان واقع در بلوار ولیعصر (عج)، روبه‌روی پارک سنگی برگزار می‌شود.

سلطانی‌پور افزود: گلیچ‌بافی، یکی از رشته‌های نساجی سنتی ایران و رشته بومی استان سمنان است که در آن، با استفاده از دستگاه پارچه‌بافی دو- وردی، منسوج نقش‌دار از جنس الیاف پشم و یا الیاف پشم و پنبه تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.