۱۹ کشته و ۷ مفقود بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی

مقامات اندونزی اعلام کردند بر اثر سیلی که تا زیر سقف خانه‌ها رسیده است، تاکنون ۱۹ کشته و ۷ نفر دیگر مفقود شده‌اند.

دونی یوسریزال، رئیس آژانس محلی مدیریت بلایای طبیعی در اندونزی، اعلام کرد که گل، سنگ و درختان ریشه‌کن‌شده اواخر روز جمعه از کوهی غلتیدند و به رودخانه‌ای رسیدند و باعث طغیان آن شدند. در این راستا روستا‌های کوهستانی را در منطقه «بیسیسر سلاتان» زیر آب رفتند. 

براساس گزارش النشره، او اعلام کرد: امدادگران تا روز شنبه هفت جسد را از روستای کوتو تاروسان که بیشترین آسیب را دیده بود و سه جسد دیگر را در دو روستای مجاور پیدا کردند. امدادرسانی به کشته‌شدگان و مفقودان به دلیل قطعی برق و تعطیلی با مشکل مواجه شده، زیرا جاده‌ها پوشیده از گل و لای غلیظ و آوار است.

از سویی دیگر آژانس محلی مدیریت بلایای طبیعی در بیانیه‌ای گفت: امدادگران شش جسد را در بسیسر سلاتان و سه جسد دیگر را در منطقه پادانگ پریامان پیدا کردند که تعداد کشته شدگان را به ۱۹ نفر رساند.

آن توضیح داد که حداقل دو نفر از روستاییان در اثر سیل مجروح شدند و امدادگران در جستجوی هفت نفر مفقود هستند. در ادامه این بیانیه آمده است که بیش از ۸۰ هزار نفر پس از سیل و رانش زمین که ۱۴ خانه را زیر آب برد، به پناهگاه‌های موقت دولتی گریختند، در حالی که ۲۰ هزار خانه در ۹ منطقه و شهر در استان سوماترا غربی تا زیر بام در آب فرو رفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار