برگزاری آیین تجلیل از فرزندان فرهنگی شهدا و جانبازان ۷۰ درصد آذربایجان شرقی

آیین تجلیل از فرزندان فرهنگی شهدا و جانبازان ۷۰ درصد آذربایجان شرقی، همزمان با روز راهیان نور، برگزار شد.

مسعود سعادتی در این آئین ضمن گرامیداشت نام و خاطره شهدا به خصوص شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، اظهار کرد وگفت: معلم، به دلیل نقش و جایگاهی که دارد، کلید واژه‌ای بسیار مهم، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌آید.

وی افزود: معلم نمی‌تواند بدون ایثار و از خودگذشتگی، ایمان و باور باشد و نفوذ به دل‌ها و محرم دانش‌آموز و خانواده‌ها شدن، بدون داشتن ایثار میسر نمی‌شود. شهدا نیز چنان ایثاری از خود نشان دادند که خانواده‌ها و یادگاران آنان تا ابد برای ما ارزشمند، تلقی می‌شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس آیات و روایت و آموزه‌های دینی، شهادت، بزرگترین و عالی‌ترین رتبه به شمار می‌اید؛ چرا که آنان، جانشان را با خداوند معامله کرده‌اند؛ بنابراین شهید شدن در لحظه اتفاق نمی‌افتد و فرد باید به درجه و جایگاه شایسته شهادت برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، شهیدان را انسان‌هایی برگزیده، خاص و دارای تفکری بزرگ، عنوان کرد و با اشاره به شهدای فرهنگی، گفت: معلم شهید، عظمتی دارد که این حجم از ایثار، قابل درک و وصف برای افراد عادی نیست.

سعادتی حادثه ترودیستی گلزار شهدای کرمان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تنها، دیدن تصاویر دانش‌آموزان شهید این حادثه، عواطف هر انسانی را برمی‌انگیزاند. دختر کاپشن صورتی و ۹ شهید از یک خانواده در این حادثه تروریستی، برای رسوا کردن مدعیان آزادی انسان دوستی و حقوق بشر، کفایت می‌کند.

گفتنی است؛ خانواده‌های معزز شهدا در این آئین مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار