زیردیپلمی‌ها مشمول استخدام فرزندان ایثارگران می‌شوند؟

همزمان با اجرای قانون استخدام فرزندان ایثارگران، نگرانی عده‌ای درخصوص عدم استخدام براساس مدرک تحصیلی بالاگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی پیش خبر استخدام فرزندان ایثارگران، جانبازان، و شهدا منتشر و همزمان با انتشار آن شایعه هایی نیز پیرامون مسئله چگونگی استخدام مطرح شد که اولویت قرار گرفتن مدرک تحصیلی و عدم استخدام زیردیپلمی ها یکی از آن بود.

رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در این باره به خبرنگار گفت: براساس قانون برنامه جامع خدمات رسانی ایثارگران کلیه فرزندان ایثارگری که از سال ۹۴ در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند باید استخدام شوند و مدرک تحصیلی آنان هیچ تاثیری در این روند ندارد.

او افزود: تا کنون هیچکدام از شهرداری‌ها از استخدام فرزندان ایثارگران، سرباز نزده اند؛ کلیه فرزندان شهدا، رزمندگان شش ماه به بالا، جانبازان باید استخدام شوند.

مصطفی سعیدی سیرایی، سرپرست شهرداری کرج در پاسخ به ابهامات پیرامون فرایند تبدیل وضعیت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: با عنایت به نامه شماره ۲۱/۳۲/۶۵۵۳۲ مورخ ۹۹/۱۱/۱۴ اداره کل دفتر امور شهری و شورای استانداری البرز موضوع ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون تفسیر بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و نامه شماره ۱۳۱۶۰ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۹، شهرداری کرج برای عملیاتی کردن دستورالعمل و بخشنامه مربوطه با هدف تسریع در فرایند تبدیل وضعیت این عزیزان اقدامات متعددی را به عمل آورده که بخش قابل توجهی از آن طی یک ماه اخیر انجام شده است.

این اقدامات به اختصار به شرح زیر است:

الف) مشمولان دستورالعمل قانون تفسیر بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه ۶۴ نفر از پرسنل دارای قرارداد استخدام موقت و پیمانی هستند که روال قانونی بر اساس بخشنامه‌های صادره طی شده و در مرحله صدور احکام استخدام رسمی قطعی هستند.

ب) مشمول بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که در دو دسته قرار می‌گیرند.

پرسنلی که دارای قرارداد مستقیم با شهرداری هستند که مشمول استفساریه بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم نبوده اند که تعداد آن‌ها ۱۰ نفر و فرایندهای اداری مربوطه در حال انجام است.

پرسنل شرکتی که با شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری قرار دارند و شرایط مندرج در بخشنامه مربوطه را دارا هستند که تعداد آن‌ها در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰ نفر است.

برای اجرای دستورالعمل های مورد اشاره فرایند اقدامات لازم آغاز شده و در حال اجرا است که به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱- پس از ابلاغ بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موضوع طی نامه شماره ۸۸/۴۵۷۴۶ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۳ به کلیه مناطق، سازمان‌ها و ادارات ستادی ابلاغ شد.

۲- پیرو ابلاغ بخشنامه صدرالذکر مدارک ارائه شده از افراد متقاضی تبدیل وضعیت اخذ شد.

زیردیپلمی‌ها مشمول استخدام فرزندان ایثارگران می‌شوند؟

۳-مدارک اخذ شده بررسی، تدوین، دسته بندی و تشکیل پرونده انجام شد.

۴- لیست‌های تفکیک شده افراد دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی (فوق دیپلم، لیسانس و بالاتر به تعداد ۳۲۰ نفر) جهت تخصیص پست سازمانی بر اساس مدارک تحصیلی ارائه شده به دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری کرج ارسال شد.

۵- پس از تخصیص پست سازمانی لیست ایثارگران شامل خانواده جانبازان و شاهد به تعداد ۵۰ نفر در مرحله اول و ۳۶ نفر در مرحله دوم به گزینش ارسال شد و در حال انجام مراحل گزینش، سوء پیشینه، عدم اعتیاد و طب کار هستند.

۶- ایثارگران دارای شرایط رزمندگی با توجه به نیاز به صحت سنجی مدارک ارسال شده و در جهت تسهیل فرایندهای اداری طی مکاتبه شماره ۸۸/۶۵۸۲۳ مورخ ۱۴۰۰/۶/۷ به معاونت هماهنگ کننده سپاه استان البرز ارسال گردید. ضمناً با توجه به هماهنگی با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مقرر گردید تا به منظور سهولت در انجام کار استعلام افراد مشمول از بنیاد مذکور به صورت جمعی و در قالب یک لیست واحد انجام شود.

۷- پس از تایید هسته گزینش و تکمیل مدارک مربوطه می بایست اطلاعات کارکنان در سامانه کارمند ایران (زیر سامانه پاکنا) برای صدور شماره مستخدم رسمی بارگذاری و ارسال گردد که این فرایند به تدریج انجام خواهد شد.

۸- برای متقاضیان دارای مدارک تحصیلی غیردانشگاهی (دیپلم و زیر دیپلم) تشکیل پرونده و انجام فرایندهای اداری در حال انجام است اما با توجه به عدم امکان تخصیص پست‌های سازمانی مصوب و با توجه به بخشنامه شماره ۲۴۲۳۲ مورخ ۱۴۰۰/۵/۹ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اضافه شدن شغل (متصدی خدمات عمومی) موضوع طی مکاتبه شماره ۵۸/۶۰۱۹۰ مورخ ۱۴۰۰/۵/۲۰ از طریق این شهرداری از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جهت ایجاد پست با نام و یا تغییر پست‌های مصوب موجود استعلام شده است که به محض اعلام نتیجه اقدام خواهد شد.

با توجه به اینکه فرایند اخذ و بررسی مدارک مشمولین مختومه نشده است بنابراین به محض دریافت درخواست‌های جدید اقدامات لازم انجام خواهد شد، معهذا با توجه به پیگیری و نگرانی متقاضیان از روند انجام کار و به جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به این قشر معزز، لیست مربوط به مدارک بررسی شده ایثارگران شامل لیست مشمولین دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی بدین شرح منتشر می گردد و لیست‌های تکمیلی به فراخور بررسی و تکمیل درخواست‌های قبلی و اخذ درخواست‌های جدید در اطلاعیه‌های بعدی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی حسین پور
۱۱:۳۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
باسلام
اینجانب مصطفی حسین پور هستم فرزنده
فرزند جانباز بیکارهستم به کار نیاز دارم
نامه رهبری هم دارم اما مدرک تحصیلی ندارم‌
البته دارم ادامه میدهم دنبال کار هستم
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۹:۵۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
باعرض سلام اینجانب فرزند جانباز ۲۵٪ مهدی زاهدشادباد دیپلم در حال حاضر بیکار مجرد ۳۰ ساله
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۴۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
من24سالمه ودیپلم نصفه دارم پدرم28ماه جبهه خدمت کرده آیا استخدامی برای ماهم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
من پدرم بیست وپنج درصد سهمیه جانبازی از کار افتادگی دارد والان درحال حاضر خودم بیکار هستم ودیپلم ناقص دارم چه کارباید بکنم الان سی سال هم سن دارم تورو خدا کاری برامان بکنید
Iran (Islamic Republic of)
نگین نوذری
۲۳:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
به کار نیاز دارم پدرم ایثارگر مجردم بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من دیپلم ناقص ارم پدر من توانای مالی نداشت که ما دیپلم بگیریم ایا برای ماهم استخدامی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
عدالت کجاست طرف باباش 6ماه تو جبهه بوده یک ماه اومده سرکار شده رسمی قطعی اونوقت یکی دیگه 6سال تو بیمارستان دوسال تو کرونا باید بشه شرکتی خجالت نمی‌کشید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
من متاهلم بچه هم دارم کاردارم خیلی سخته تورو خدا یه کاری برامابکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خداقوت‌‌برادر‌
Iran (Islamic Republic of)
ثریا
۰۰:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
کاش رای استخدام دیپلمی ها هم چاره آیی بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۴:۲۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده حداقل جوانان سر و سا مون می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
آیا هنوز استخدام دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
آیا هنوز استخدام دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
سهرابی
۱۲:۰۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
خداروشکر انشالله که همه جوانان استخدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۰۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده حداقل استخدام میشیم