۶۰ درصد شهدای آذربایجان‌غربی در داخل‌ مرزهای استان به شهادت رسیده‌اند

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۲۰۰ پرونده شهید در استان به ثبت رسیده است، گفت: ۴۰ درصد شهدای آذربایجان‌غربی در جبهه‌های جنگی خارج از استان و حدود ۶۰ درصد آنان در مرزهای داخل استان و درگیری با عوامل ضد انقلاب به شهادت رسیده‌اند.

مهدی فعال روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ایثار رزمندگان اسلام در آذربایجان‌غربی، گفت: مردم این استان در طول ۴۲ سال گذشته همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب و حفظ امنیت مردم، شهید و جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده‌ و نشان داده‌اند همیشه پشتیبان ولایت فقیه هستند.

او با اعلام اینکه ۱۳۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، گفت: بخش اعظمی از این تعداد، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند.

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۲۰۰ پرونده شهید در استان،گفت: در این استان پرونده ۱۹ هزار و ۸۰۰ جانباز و ۲ هزار و ۵۰ آزاده نیز به ثبت رسیده است.

او با اعلام اینکه آذربایجان‌غربی از نظر تعداد پرونده‌های فرزندان شهید رتبه سوم کشوری را دارد، گفت: در این استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرزند شهید وجود دارد مباحث مربوط به اشتغال زایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان رفع شده است.

فعال در ادامه با اعلام اینکه در شهرستان سردشت بیش از یک هزار و ۵۶۰ پرونده جانباز شیمیایی به ثبت رسیده است، گفت: ۱۲۰ شهید شیمیایی نیز در این شهرستان به ثبت رسیده که به عنوان یک جنایت جنگی از سوی رژیم بعثی در تاریخ ماندگار است.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی اعضای تحت پوشش بنیاد شهید از خدمات دهی بیمه دی،  گفت:ما نیز از عملکرد این بیمه رضایت مندی کامل نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.