استقرار آتش نشانی شیراز در ۱۵ نقطه همزمان با چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ضمن توصیه و هشدار به شهروندان در خصوص خطرات ناشی از چهارشنبه پایان سال و رعایت مسائل ایمنی در این آیین سنتی اعلام کرد: خودرو‌ها و یگان‌های عملیاتی این نهاد خدماتی علاوه بر ایستگاه‌های ثابت در ۱۵ نقطه از سطح شهر مستقر می‌شوند.

هادی عیدی‌پور در نشست خبری که با موضوع آموزش، فرهنگ‌سازی، پیشگیری و آمادگی در چهارشنبه پایان سال ۱۴۰۲ برگزار شد، تعداد کل حوادث تا پانزده اسفندماه سال جاری را ۲۳ هزار و ۵۱۴ مورد اعلام کرد و اظهارداشت: این آمار در مقایسه با سال گذشته با ۲۱ هزار و ۱۹۷ مورد نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او، از برقراری ۲۷۵ هزار و ۹۱۴ مورد تماس با سامانه آتش نشانی خبر داد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد که دلیل آن افزایش آگاهی مردم و گسترش دامنه خدمات آتش نشانی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: بطور متوسط روزانه ۷۵۶ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شیراز برقرار می‌شود که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم.

عیدی‌پور به پویش‌های سازمان آتش نشانی شیراز در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت باتوجه به رویکرد سازمان در حوزه فرهنگ سازی و ایمنی و آتش نشانی سه پویش نجات طبیعت، زمستان ایمن و شاد و پویش چهارشنبه‌سوری اصیل که دومین مرحله آن را در امسال ر اجرا کرده‌ایم.

این مقام مسئول شهری ابراز کرد: در حوزه فرهنگ سازی معتقدیم با آموزش‌ها و فرهنگ سازی بیشتر در بین آحاد مردم شاهد حوادث کمتری خواهیم بود لذا هرجا که شهروندان در کنار ما آمده بودند شاهد اتفاقات خوب بوده‌ایم.

عیدی‌پور در ادامه گفت: در پویش "زمستان را به شادی و ایمن بگذرانیم" خوشبختانه امسال و در فصل سرما خوشبختانه شاهد کاهش آمار حوادث گازگرفتگی بود‌ه‌ایم که پارسال ۲۹ مورد حادثه گازگرفتگی داشتیم و در سال جاری به ۱۶ مورد و کاهش ۴۵ درصدی رسیده است. همچنین در سال ۱۴۰۱ هفت فوتی داشته‌ایم، اما امسال با اجرای این پویش تنها یک نفر فوتی داشتیم و با کاهش ۸۶ درصدی مواجه بودیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهارکرد: امسال دومین سالی است که پویش چهارشنبه سوری اصیل را دنبال می‌کنیم در سال گذشته با اجرای این پویش شاهد کاهش ۵۹ درصد حوادث بودیم.

وی ضمن بیان اینکه آمادگی کامل در برابر مقابله با هر نوع حادثه را در طی این دو روز منتهی به چهارشنبه سوری آخر سال را داریم، گفت: ما مخالف شادی و و برگزاری آیین‌های اصیل نیستیم، اما شرایط برگزاری باید برای همه ایمن باشد.

عیدی‌پور با تاکید بر اینکه نقش والدین در نظارت و کنترل فرزندان اهمیت بالایی در کاهش حوادث چهارشنبه سوری دارد، به طرح بام بانوان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: فاز اول این طرح به اتمام رسیده و خوشبختانه شاهد اتفاقات مثبت در این طرح بوده ایم.

در ادامه نشست رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به بررسی علل آتش سوزی‌ها اشاره کرد و توضیحاتی در این زمینه ارایه کردد و اولین و بیشترین عامل آتش سوزی‌ها را نشست گاز به ویژه در کپسول پیک نیک مسافرتی اعلام کرد. همچنین اتصالات برق به دلیل سیم کشی‌های قدیمی و نامطلوب دانست و گفت: آتش سوزی در منازل عموما از آشپزخانه‌ها شروع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار