مدیرعامل آتش نشانی شیراز:

بهره برداری از ۳ طرح سازمان آتش نشانی/ بازار وکیل شیراز به سیستم اطفای حریق پایه آبی مجهز شد

مدیرعامل آتش نشانی شیراز از افتتاح ۳ طرح سازمان آتش نشانی خبر داد و گفت: به منظور افزایش ایمنی و مقابله با خطر‌های احتمالی آتش‌سوزی، بازار وکیل شیراز به سیستم اطفای حریق پایه آبی مجهز شد.

هادی عیدی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: با هدف افزایش ضریب ایمنی و مقابله با خطر‌های احتمالی آتش‌سوزی در بازار وکیل به عنوان میراث ملی، به سیستم اطفای حریق پایه آبی مجهز شد.

او با بیان این که آتش سوزی یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای بازار‌های تاریخی به شمار می‌رود، افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در تلاش است با استفاده از راهبرد‌های همه جانبه ایمنی در برابر حوادث، ریسک حریق را در بافت‌های تاریخی به کمترین میزان خود کاهش دهد. 

 عیدی پور ادامه داد: نصب سیستم اطفای حریق پایه آبی، آموزش‌های ایمنی و آتش نشانی به کسبه بازار، تشکیل کارگروه تخصصی کمیته ایمنی بازار‌های تاریخی، تخصیص و شارژ کپسول‌های خاموش کننده از جمله اقدامات انجام شده بود. 

او با اشاره به منطقه تحت پوشش سیستم اطفای حریق بازار شیراز، تصریح کرد: بازار وکیل جنوبی، بازار وکیل شمالی و بازار نو در مجموع ۱۳ هزار و ۴۶۰ متر مربع و تعداد ۲۷۶ حجره را این سیستم پوشش داده است. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص مشخصات فنی طرح اطفای حریق بازار وکیل شیراز اظهار کرد: متراژ لوله کشی انجام شده در این پروژه، ۸۳۶ متر با قطر ۴ اینچ از نوع فولادی سیاه و با روکش رنگ و دولایه نوار چسب، پمپ آتش نشانی ۶ دستگاه از نوع الکتروپمپ با قدرت حداقل ۷/۵ اسب بخار، حجم مخزن پشتیبانی ۱۲ هزار لیتر با قابلیت اتصال و شارژ مداوم از هیدرانت شهری و جعبه‌های فایرباکس آتش نشانی ۲۶ دستگاه با همه قطعات (شیلنگ و نازل) بوده است.

عیدی پور به اهداف سیستم اطفای حریق پایه آبی بازار وکیل نیز اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح، افزایش ضریب ایمنی حریق بازار وکیل به عنوان میراث ملی، کاهش زمان اطفای حریق در بازار وکیل، کاهش خسارت مالی و جانی ناشی از آتش سوزی در مجموعه، افزایش سرعت عمل در مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی، ایجاد زیر ساخت جهت استفاده از ظرفیت کسبه در خاموش کردن حریق‌های اولیه در بازار بوده است.

او درباره نحوه اجرای این طرح نیز بیان کرد: با توجه به اینکه طرح سیستم اطفای حریق در محور‌های تردد کسبه، شهروندان و مسافران قرار داشت همه اقدامات از ساعت ۲۲ تا ۴ بامداد اجرا شد تا هیچ گونه خلل و مزاحمتی در روند جاری بازار ایجاد نشود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز با بیان این که طرح انبار مرکزی این سازمان با متراژ هزار مترمربع در سایت تاکتیک سازمان نیز افتتاح و به بهره برداری رسید، تصریح کرد: این انبار دارای ساختمان اداری و نگهبانی، قفسه بندی ۶۰ متری در ۴ طبقه و دارای موتورخانه اختصاصی با تجهیزات کامل و به روز است که از این پس در حوزه ایمنی و آتش نشانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه یک دستگاه نردبان ۳۲ متری نیز عیب یابی، تعمیر و به صورت عملیاتی راه اندازی شد، گفت: این نردبان با هدف امداد رسانی در حوادث برای ساختمان‌های بلند، همه سیستم‌های آن آورهال و به روز شد و از امروز در ایستگاه‌های اتش نشانی شیراز برای خدمت رسانی به شهروندان آماده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار