آزادی ۵۲ محکوم جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل

زمینه آزادی ۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی نیازمند در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز از زندان‌های استان فراهم شد.

دوازدهمین آیین آزادسازی ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و ۲۲ نفر از زندانیان با جرایم سبک عمدی با حضور جمعی از مسئولان و خیران در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل برگزار شد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم مشارکت خیران در کار‌های خیر را قابل تقدیر دانست و گفت: اردبیل، استانی عاطفی است و خیران با تکیه بر باور‌های دینی خود با وجود فراوانی موسسه‌های خیریه در بحث مشکل‌های اجتماعی یاری‌گر نیازمندان و دولت هستند و در همه زمینه‌ها از جمله کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد حضور فعال دارند.

او کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را همانند خضوع، موجب دفع بلایا و حفظ آبرو‌ها عنوان کرد و افزود: افراد جامعه همانند اعضای یک خانواده هستند و باید تلاش شود که کار‌های خیر در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

معاون رئیس‌کل دادگستری استان و نایب رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه اردبیل نیز بیان کرد: تعداد ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو با مبلغ محکومیت بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال با مشارکت سه میلیارد ریالی بسیج ناحیه مقاومت شهرستان اردبیل آزاد شدند.

یوسف خدادادی اضافه کرد: همچنین زمینه آزادسازی ۲۲ زندانی جرایم سبک عمدی با مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک نقدی شرکت آرتا پروتئین و معرفی ستاد مردمی دیه اردبیل از زندان‌های استان فراهم شد.

او با اشاره به آزادسازی ۳۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری تا کنون اظهار کرد: امسال در مجموع ۲۲۲ نفر با کمک این ستاد و ۱۰۰ نفر با مشاوره و مددکاری از زندان‌های استان آزاد شدند که مبلغ محکومیت این زندانیان افزون بر چهار هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بود.

معاون رئیس‌کل دادگستری استان و نایب رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه اردبیل عنوان کرد: با وجود همه تلاش‌های دستگاه قضایی و ستاد دیه برای کاهش آمار زندانیان جرایم غیرعمد، به دلیل درآمد‌های کم و ناپایدار یا بیکاری افراد ورودی محکومان جرایم غیرعمد به زندان‌ها تداوم دارد و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ نفر چشم انتظار دریافت کمک‌های خیران برای آزادی از زندان‌های استان اردبیل هستند.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد ۳۰ فقره پرونده نیز در دست رسیدگی است و برای فراهم شدن زمینه آزادی آن‌ها از زندان‌های استان اردبیل تا پایان سال تلاش خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.