بررسی چهار هزار و ۱۶۴ پرونده منابع طبیعی در دادگستری استان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: چهار هزار و ۱۶۴ پرونده منابع طبیعی در دادگستری استان اصفهان بررسی شده است.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست شورای حفظ حقوق بین المال امسال استان  با اشاره به بررسی چهار هزار و ۱۶۴ پرونده منابع طبیعی در دادگستری استان گفت: از این تعداد پرونده وارده، بیش از هزار مورد مختومه شده و بقیه هم در شعب ویژه مربوط به منابع طبیعی در حال رسیدگی است.


حجت الاسلام والمسلمین  اسدالله جعفری افزود: بیش از هزار و ۱۰۰مورد هم در استان اصفهان، افراد علیه منابع طبیعی پرونده تشکیل داده اند.


او  با بیان اینکه متولیان حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و زمین‌های ملی باید همواره با نظارت دقیق، مراقبت و ورود به‌موقع به صحنه، از هرگونه تعرض و تعدی به بیت‌المال و سوء‌استفاده‌ها جلوگیری کنند، ادامه داد: این نظارت‌ها در روز‌های تعطیل مانند عید نوروز هم ۲۴ ساعته برقرار است.


حجت الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره  به دیگر موارد مطرح شده در این نشست  گفت: مهمترین موضوع مطرح، وجود ۹۲ هزار هکتار از زمین‌های استان اصفهان (بیشترشان مربوط به منابع طبیعی)، در جوار مرزی ۹ استان دیگر کشور است و از نظر تقسیمات کشوری بلاتکلیف هستند و پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف آن همچنان ادامه دارد.


در حاشیه این نشست، در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، رئیس کل دادگستری استان اصفهان سه نهال در محوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان کاشت که یکی از آنها، نهال زیتون به یاد شهدای غزه بود.


استان اصفهان،۱۰ میلیون و ۷۰۰ هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹ میلیون و ۸۰۰ میلیون هکتار را عرصه منابع طبیعی و ملی است.


حدود ۱۰۰ نفر مأمور مراقبت را منابع طبیعی و زمین‌های ملی استان اصفهان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار