کمک ۲۰ میلیون یورویی اسپانیا به اونروا

اسپانیا اعلام کرد افزون بر مبالغی که پیش‌تر اعلام کرده بود، ۲۰ میلیون یورو به آژانس آوارگان فلسطینی کمک خواهد کرد.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا در کنفرانس خبری مشترک که با فیلیپ لازارینی، رئیس اونروا برگزار می‌شد اعلام کرد کشورش ۲۰ میلیون یورو کمک اضطراری به آژانس آوارگان فلسطینی ارائه خواهد کرد. 

به گزارش رویترز، این مبلغ به جز ۳.۵ میلیون یورویی است که اسپانیا پیش‌تر و در ماه فوریه اعلام کرده بود به این آژانس سازمان ملل می‌پردازد.

آلبارس می‌گوید این بودجه جدید با هدف حمایت از اونروا در کار بشردوستانه و تامین نیاز‌های غذایی، آموزشی و بهداشتی در غزه ارائه می‌شود. 

پیش از این و در ماه ژانویه، رژیم صهیونیستی مدعی شده بود ۱۲ کارمند آژانس آوارگان فلسطینی که متعلق به سازمان ملل است، در حملات هفتم اکتبر نقش داشته‌اند. پس از این ادعا، بسیاری از کشور‌ها کمک‌رسانی به این آژانس را به حالت تعلیق درآوردند. اسپانیا در آن زمان اعلام کرد کمک به اونروا را ادامه می‌دهد تا فعالیت‌های این این آژانس و امدادرسانی آن در غزه قطع نشود.

اونروا می‌گوید رژیم صهیونیستی  تاکنون نتوانسته شواهدی مبنی بر ادعای خود ارائه کند. 

گفتنی است، اونروا برای فلسطینی‌هایی که درون سرزمین خود یا در کشور‌های دیگر مثل اردن، لبنان و سوریه آواره شده‌اند، امکانات آموزشی، بهداشتی و همچنین سرپناه ارائه می‌کند. رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که به دنبال کاهش بودجه این آژانس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار