افشاگری کانال کانادایی درخصوص ادعای صهیونیست‌ها علیه اونروا

یک کانال کانادایی فاش کرد که دولت کانادا بدون اینکه مدرک واضحی درخصوص دست داشتن اونروا در عملیات طوفان الاقصی داشته باشد، کمک‌های مالی به آن را تعلیق کرده است.

سی‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت کانادا هنوز هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر تبانی کارمندان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ندیده است.

این کانال کانادایی فاش کرد که دولت کانادا به ریاست جاستین ترودو بودجه خود را برای اونروا به حالت تعلیق درآورد، بدون اینکه شواهدی برای حمایت از ادعا‌های رژیم صهیونیستی در مورد همکاری بین آژانس و حماس مشاهده کند.

منابع دولتی به این کانال گفتند که صهیونیست‌ها هنوز مدارکی را برای اثبات ادعای خود مبنی بر مشارکت ۱۲ کارمند اونروا در عملیات حماس در ۷ اکتبر با کانادا به اشتراک نگذاشته است.

او افزود که رژیم صهیونیستی قاطعانه از ارائه اطلاعاتی که ادعا می‌کند از ادعاهایش حمایت می‌کند، چه به اونروا یا به دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل، نهاد سازمان ملل که مسئول تحقیقات است، خودداری کرده است.

سی‌بی‌سی گفت که اوایل این هفته، کانال ۴ انگلیس نسخه‌ای از پرونده‌ای را به دست آورد که کابینه صهیونیستی با دولت انگلیس به اشتراک گذاشته بود و دولت نیز کمک مالی خود به اونروا را به حالت تعلیق درآورد.

کانال ۴ انگلیس گزارش داد که این پرونده شکایات طولانی مدت دولت اسرائیل از اونروا را بازگو می‌کند که ادعا دارد کارمندان آژانس در حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست داشته‌اند، اما هیچ مدرکی برای حمایت از ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه آژانس سازمان ملل ارائه نمی‌دهد. 

کانال انگلیسی اسکای نیوز نیز از سویی دیگر گفت: اسناد اطلاعاتی اسرائیل چندین ادعا را بدون مدرک ارائه می‌کند که حتی اگر این ادعا‌ها درست باشد، دخالت مستقیم اونروا در حمله حماس را ثابت نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
کانادا و استرالیا = دم آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
کانادا کشوری بی هویت و دروغگو و دروغ پرور و دزد پرو و تروریست است
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۲۰:۵۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
سوال:چرا وقتی ک گروهک تروریستی اسراییل ایران و مقاومت رو با یک لیست جهت ترور تهدید کرد،مقاومت هم در همون سطح لیستی جهت ترور سران و فرمانده های اونها در راستای بازدارندگی منتشر نکرد!چشم در برابر چشم!!!!!
آخرین اخبار