احداث خطوط ۸ و ۱۰ مترو برای مردم حیاتی است

شهردار تهران با اشاره به تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو گفت: عملیات اجرایی احداث خطوط ۸ و ۱۰ نیز که برای مردم پایتخت حیاتی است، آغاز شده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی طرح خط هشت مترو تهران در قالب رویداد امید و افتخار، گفت: ما مترو تهران را با هفت خط تحویل گرفتیم که خطوط ۶ و هفت را در دست تکمیل و توسعه داریم. علاوه بر آن اواسط امسال عملیات اجرایی خط ۱۰ را شروع کردیم و امروز نیز عملیات اجرایی خط هشت را شروع می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در آینده نیز عملیات اجرایی خط ۹ را شروع خواهیم کرد و تلاش داریم با احداث این سه خط مترو، خدمات ویژه حمل و نقل ریلی را به شهروندان جنوب تهران ارائه کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از نیمه اول سال گذشته تاکنون ۱۰۷ پویش امید و افتخار با ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه، ۸۶۱ طرح تقدیم شهروندان شد که ۱۶ طرح از مدیریت گذشته را تکمیل کردیم و مابقی طرح‌ها در این دوره از مدیریت شهری شروع شد و به پایان رسید.

به گفته وی، ۶۶ درصد این طرح‌ها در مناطق جنوبی و ۴۴ درصد در مناطق شمالی پایتخت احداث شد و سعی کردیم یک تعادل بخشی در طرح‌ها داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ۲ هزار هکتار از فضای سبز پیرامونی شهر تهران اضافه کرد: ۲۵۰ هکتار از این اراضی توسط شرکت‌های دانش بنیان به سیستم آبیاری تحت فشار برای اولین بار تبدیل شد که صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب دارد.

برچسب ها: مترو ، شهردار تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساکنین مشیریه - منطقه 15
۱۲:۲۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
چرا یک ایستگاه برای ساکنان متعدد و محروم در :: ( منطقه 15--- مشیریه ) برقرار نمی کنید ؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار