قطارهای DC مترو مشکل اساسی در طراحی دارند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: فاز اول خط ۸ مترو تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی کاسته خواهدشد.

مسعود درستی مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در حاشیه آیین آغاز احداث خط ۸ مترو در جمع خبرنگاران گفت: شبکه مترو تهران با ۱۱ خط طراحی شده‌است و تا زمانی که این ۱۱ خط به طور کامل زیر بار ترافیک نرود، ۷ خط فعلی نیز کارآیی حداکثری خود را ندارند.

وی ادامه داد: خط ۸ مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز می‌شود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به اتمام می‌رسد. مطابق طراحی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود فاز اول خط ۸ تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته خواهد شد. از طرفی این خط به دلیل عبور از مناطق پر جمعیت، باعث افزایش مسافر پذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.

درستی در  پاسخ به سوالی دیگر پیرامون اورهال واگن‌های مترو گفت: با فعال سازی قرارداد واردات واگن از چین زمینه ورود واگن‌های جدید قطار به تهران فراهم شده است، اما تا زمان ورود این واگن سیاست ما اورهال واگن‌های موجود است.

وی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بناست از بهمن ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۳، ۲۳ رام قطار اورهال شود که عمده آن مربوط به واگن‌های دی سی است. تا به الان با اقدامات مناسب واگن‌های دی سی را در اورهال با ارتقا مبدل به واگن دی سی‌پلاس تبدیل کرده‌ایم و تا پایان سال نیز اورهال یک رام قطار دیگر تکمیل می‌شود.

درستی در رابطه با اتفاقات پیش آمده در خطوط مترو طی روز‌های گذشته نیز گفت: حوادث رخ داده در مترو تهران سابقه‌ای ۲۵ ساله دارد و امری کاملا طبیعی است، اما گاهی این حوادث به دلیل اثری که بر روی بار ترافیکی و… می‌گذارد پر رنگ می‌شود، باید بپذیریم در سال‌های گذشته به دلیل تحریم و… در توسعه زیرساخت‌های مترو عقب افتاده‌ایم و آنگونه که باید به رام‌های قطار رسیدگی نشده و اورهالشان به تعویق افتاده‌است. همین موضوع یکی از عوامل اصلی حوادث در خطوط مترو تهران است.

وی افزود: البته بخشی از این حوادث نیز مانند آتش سوزی رخ داده در ایستگاه شوش جزو اتفاقات نادر و پیش‌بینی ناپذیر است. بخشی دیگر از اتفاقات مربوط به طراحی قدیمی واگن‌های دی سی است مانند قفل شدن ترمز یکی از قطار‌ها در ایستگاه شهید بهشتی. با این وجود از تمامی شهروندان بابت اتفاقات رخ‌داده عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم دیگر شاهد رخ دادن اتفاقات این چنینی نباشیم.

وی با بیان اینکه قطار های DC مترو مشکل اساسی در طراحی دارند گفت: قطار های DC مترو نسل قدیمی هستند که تکنولوژی آن‌ها دیگر وجود ندارد.

وی گفت: از نظر طراحی مشکل اساسی و بنیادی دارند مانند مقاومت در سقف که در مواردی شاهد آتش‌سوزی بودیم.

 
برچسب ها: مترو ، خط 8 مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساکنان مشیریه - منطقه 15
۱۲:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
چرا یک ایستگاه مترو برای ساکنان متعدد و محروم (( منطقه 15 - مشیریه )) که از تراکم جمعیت بسیار بالایی برخوردار می باشد راه اندازی نمی کنید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
وظیفه اصلی مترو انتقال مسافر از بافت متراکم و فرسوده و جاهاییه که خیابونا و کوچه ها باریکه به خیابونهای اصلی و اتوبان و بزرگراهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
سرمایه گذازی در تهران دیگه فایده نداره باید پایتخت را جابجا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه باید گفت که حداقل در بروز رسانی تکنولوژی حمل و نقل ریلی تحریم‌ها هیچ تاثیری می توانسته نداشته باشد چون شما قادر به مبادلات تجاری با کشور چین که در حال حاضر در مورد صنعت ریلی در دنیا اول هست را می داشتید. واقعا باید گفت آیا علت عقب ماندگی واقعا تحریم‌ها بوده است و یا کم کاری مسولین در این حوزه خاص؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
شرکتها چینی که در حال دادو ستد با کشورهای غربی هستند در صورت معاملات تجاری با ایران توسط کشورهای غربی مورد تحریم قرار میگیرند باید دانست حجم معاملات این نوع شرکتها با کشورهای غربر صدها برابر معاملات با ایران است به همین دلیل در بعضی از موارد در اثر تحریم شرکت های ایرانی دچار مشکل میشوند
آخرین اخبار