حضور بیش از ۱۲۴ هزار عشایر در چهارمحال و بختیاری

در حال حاضر ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار عشایری در استان چهارمحال و بختیاری زندگی می‌کنند.

محمد محمودی مدیرکل امور عشایر چهارمحال بختیاری گفت: بیشترین جمعیت عشایری استان در شهرستان کوهرنگ است که بیش از ۵۰ درصد آنان کوچ‌رو هستند و کمترین عشایر در مرکز شهرکرد زندگی می‌کنند.

وی افزود: ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار عشایری در این استان زندگی می‌کنند.

محمودی با اشاره به تسهیلات تخصیص داده شده به عشایر چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۷۵۸ میلیارد ریال وام طبق تبصره قانون بودجه به عشایران این استان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به بیمه ۳۸۵ هزار و ۱۴۷ راس دام عشایری در چهارمحال و بختیاری در امسال اظهار کرد: در زمینه تولید مثل دام سبک این استان جزء پنج استان برتر کشور به شمار می‌رود.

محمودی با اشاره به اینکه طی امسال ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن آرد بین عشایر داخل استان و کوچ‌رو در خوزستان توزیع شده است، گفت: سهمیه هر نفر به صورت ماهانه ۱۲ کیلوگرم آرد است که با توجه به نیاز جامعه هدف انتظار می‌رود این سهمیه به ۲۰ کیلوگرم افزایش یابد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۳۸ پنل خورشیدی و ۴۴۸ پکیج خورشیدی در سال جاری تحویل عشایر استان شده است، ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت برق، یک‌هزار و ۵۰۰ پکیج خورشیدی دیگر در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

وی گفت: امسال بیش از پنج هزار تن علوفه دامی تولید و توسط اتحادیه خوراک دام چهارمحال و بختیاری با قیمت مناسب بین دامداران عشایر استان توزیع شده است.

محمودی اضافه کرد: دو هزار و ۴۵۰ کیلومتر ایل‌راه برای تردد عشایر این استان بازگشایی و ۶۸ میلیون لیتر آب‌رسانی سیار به مناطق عشایری انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.