تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های عشایری در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از برخی طرح‌های عشایری استان بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد.

محمد محمودی اظهار داشت: به‌دنبال سفر دو روزه رئیس سازمان امور عشایر به چهارمحال و بختیاری قرار شد ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای احداث پایه‌های پل گزستان بخش بازفت شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شود.

وی افزود: برای ساخت عرشه این پل ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی در اختیار اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد.

محمودی اضافه کرد: همچنین قرار شد اعتبارات مورد نیاز برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات ویژه بازگشایی ایلراه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری و استقرار آن در استان اختصاص پیدا کند.


بیشتر بخوانید


وی تکمیل ایلراه عشایری پنبه‌کال شهرستان کوهرنگ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین از ایلراه‌های اصلی و تاریخی عشایر را از خواسته‌های سه هزار خانوار عشایری کوهرنگ دانست و یادآور شد: عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است و در این سفر قرار شد ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در اختیار اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

محمودی اظهار داشت: در نشست رییس سازمان امور عشایر با استاندار قرار شد پژوهشکده عشایری استان در دانشگاه شهرکرد و با همکاری اداره‌کل امور عشایر استان تاسیس شود.

وی تاکید کرد: قرار است شرکت توانیر تا دو سال آینده ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در اختیار عشایر کشور قرار دهد که سهم قابل‌توجهی از آن به عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد.

محمودی گفت: جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر است.

وی تصریح کرد: عشایر چهارمحال و بختیاری با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارند و سالانه افزون‌بر یک‌هزار تُن پشم، ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵ هزار تُن شیر در مناطق عشایری تولید می‌شود.

محمودی ادامه داد: عشایر این استان در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۶:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
نیاز جاده های سخت گذر شهرستان کوهرنگ استان بام ایران به ماشین آلات راهسازی بلدوزر و گریدر و برف خور زیاد است
از همچون بفکر تجهیز این شهرستان به این امکانات و تجهیزات باید بود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۶:۰۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
ساخت ایلراه قدیمی و تاریخی و کوتاه راه و میانبر بابادی رو چلگرد به بازفت بالا هم برای عشایر و هم شهرستان کوهرنگ و هم استان سودمند خواهد بود امیدواریم مسولان شهرستان کوهرنگ و نمایندگان و مسولان استان بفکر ساخت این مسیر کوتاه و میانبر در مسیر جاده بین استانی و ترانزیتی شمال استانی هم باشند
آخرین اخبار