کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق گرمسیری

همزمان با فرارسیدن پاییز و ماه مهر، کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری نیز آغاز شده است و برخی از خانواده‌های عشایر رهسپار استان خوزستان شده‌اند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر استان ۳۱ شهریورماه آخرین فرصت برای کوچ آن‌ها بوده است و در این زمینه بیشتر عشایر به سمت مناطق گرمسیری کوچ کرده‌اند.

محمد محمودی افزود: با توجه به بارش‌های پیش‌بینی شده، در مسیر کوچ عشایر امکاناتی را برای تسریع در کوچ آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص کمک به آموزش و پرورش عشایری نیز گفت: در این زمینه برای حمایت از معلمان کوچرو تعدادی پنل خورشیدی به صورت امانی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، دانش‌آموزان عشایر از استعداد‌های بالایی در امر تحصیل برخوردارند و تعدادی از این دانش‌آموزان از نظر تحصیل جزو نخبگان دانش‌آموزی هستند و برای برخی از فرزندان عشایری نیز مهارت‌های فنی حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از۱۲۶ هزار و ۱۷۳ نفر جمعیت در استان مستقر هستند که در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند و یکی از استان مهم عشایرنشین کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.