محور گفتگوی شورای مسکن استان حول نهضت ملی مسکن گذشت

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: تسهیلات مسکن یک هزار و ۷۰۰ متقاضی استان مرکزی تا آخر سال توسط بانک ملی پرداخت می‌شود.

یوسف‌زاده در آخرین نشست شورای مسکن استان افزود: تمام قرارداد ساخت در طرح اقدام ملی هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک با بانک‌ها منعقد شد و بانک ملی در این فرآیند پیشتاز است.
او ادامه داد: این درحالی است که با گذشت دو سال از شروع روند ساخت، قراردادی با متقاضیان و بانک‌ها صورت نگرفته بود، اما با تلاش انجام شده این مهم عملیاتی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: ۷۲ واحد از طرح مسکن مهر در استان در مرحله فونداسیون است و برای ادامه روند ساخت باید به تعاونی‌ها اطلاع رسانی شود تا اقدامات لازم را انجام دهند.
یوسف زاده افزود: میزان تسهیلات برای ساخت طرح‌های اقدام ملی، پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تعیین شده که در صورت صنعتی سازی، ظرفیت تسهیلات به هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد.
او عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای ۹۰۰ قطعه زمین در شهر‌های جدید استان مصوبه داشت که آماده سازی زمین را شروع کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد متقاضیان مسکن اقدام ملی در اراک و ساوه در دهک یک تا چهار قرار دارند، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان در فروردین ماه سال جدید، برنامه زمانبندی برای پرداخت وجه و میزان پیشرفت فیزیکی تا پایان طرح ساختمانی را انجام می‌دهد.
یوسف زاده گفت: تسهیلات مسکن یک هزار و ۷۰۰ متقاضی استان مرکزی تا آخر سال توسط بانک ملی پرداخت می‌شود.
تصویب قیمت طرح‌های نهضت ملی ساوه، تعیین تکلیف سود تسهیلات طرح ۸ هزار واحد، تعیین فهرست دهک‌های یک تا چهار طرح‎های اراک و ساوه، واگذاری زمین در روستا‌ها در طرح جوانی جمعیت و تعیین تکلیف دهک‌های چهار به بالا از جمله مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
اداره راه و شهرسازی و شهرداری باید جلوی تخلفات زیربنایی ساختمان ها را بگیرد چون جدیدا مالکان ساختمان ها در فونداسیون خلاف اضافه زیربنا یا جابه جایی ستون انجام می‌دهند و شهرداری هیچ نظارت و کنترلی بر ساخت و سازها ندارد