برگزاری نخستین دوره جایزه شهردار برتر خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برای اولین بار در استان اهدای جایزه «شهردار برتر» همزمان با روز شهردار در نظر گرفته شده است تا در پی آن اقدامات موثر، خلاقانه و نتیجه‌بخش در شهرهای کوچک معرفی شود.

جواد خدایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۵ اسفندماه روز «شهردار» نامیده شده است، گفت: هر ساله به مجموعه شهرداری‌های استان، شهر‌های جدید اضافه می‌شود و اکنون تعداد شهر‌های خراسان رضوی به ۹۶ شهر رسیده است.

وی ادامه داد: وجود ناترازی انرژی و تنش آبی از جمله مشکلات موجود در استان خراسان رضوی است و شهرداران با اقدامات خلاقانه خود و بسیج امکانات، سعی در حل مشکلات بسیار داشته اند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: از مهمترین چالش‌های مدیریتی موجود در شهر‌ها و شهرداری‌ها، تامین مالی و برنامه‌های مدیریتی ناشی از ضعف قوانین و زیرساخت‌ها است و بر همین اساس طرح تحول مدیریت شهری با شناسایی ۲۱ عنوان مسئله در سطح استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و خطا‌های مدیران باید در کمترین زمان ممکن رسانه‌ای شود، گفت: با این حال باید اقدامات موثر در شهرداری‌های استان نیز معرفی شود، اهدای جایزه شهردار برتر، آغازی در این راه است تا ضمن ارزیابی دقیق شهرداران نسبت به معرفی الگو‌های موفق ارائه بهتر خدمات و بلوغ مدیریت شهری استان اقدام شود.
خدایی اضافه کرد: به عنوان نمونه شاهد بودیم که شهری دارای ۸۰ درصد معابر خاکی بود و شهردار آن منطقه توانست در سال گذشته ۴۰ درصد آن را آسفالت کند و یا در نهضت ملی مسکن، پروانه ساخت در کمتر از ۴۸ ساعت توسط یکی از شهرداران، آماده شد، باید اینگونه اقدامات شناسایی و به دیگران معرفی شود.

وی بیان کرد: در رویداد جایزه شهردار برتر در خراسان رضوی محور‌هایی شامل نهضت ملی مسکن، باز آفرینی شهری، کسب درآمد‌های پایدار، خدمات شهری، عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک، هوشمند سازی و نوآوری شهری، مشارکت مردمی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اختتامیه این رویداد پنجشنبه آینده همزمان با گرامیداشت روز شهردار برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد برای هر موضوع یک شهردار برتر انتخاب خواهد شد و برای انگیزه بخشی به منتخبین، اهدای مدال افتخار شهردار برتر، لوح سپاس، اهدای یک سکه بهار آزادی و اعزام به یک کنفرانس بین‌المللی شهری در سال آینده در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.