بازداشت ۷ مظنون به جاسوسی برای موساد در ترکیه

مقامات ترکیه‌ای اعلام کردند که ۷ نفر را به جرم ارتباط با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در استانبول بازداشت کردند.

مقامات ترکیه روز سه شنبه ۷ نفر را به ظن جمع آوری و فروش اطلاعات به نفع سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد دستگیر کردند.

براساس گزارش آناتولی، به گفته منابع امنیتی، این در عملیات مشترک بین سرویس اطلاعات ترکیه و اداره امنیت استانبول صورت گرفت. تحقیقات اولیه نشان داد که مظنون، حمزه تورهان آیبرک، کارمند سابق دولت است و از طریق زنی به نام ویکتوریا با موساد در ارتباط است.

آیبرک که چندین بار در برنامه‌های گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه‌های ترکیه ظاهر شد، به عنوان خبرچین برای موساد کار می‌کرد و در فعالیت‌های خود از گروهی از کارمندان دولت استفاده می‌کرد که در میان آن‌ها شبکه‌ای را در ازای دریافت پول تشکیل می‌داد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده آیبرک مأمور جمع‌آوری اطلاعات افراد و شرکت‌های منطقه خاورمیانه برای «موساد» بود. آغاز مشارکت آیبرک در کار برای موساد به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد، زمانی که او در بلگراد، پایتخت صربستان، آموزش‌های رژیم صهیونیستی را گذراند و سپس وظایف ساده به او محول شد.

بعدها آیبرک تحت هدایت موساد، شروع به استفاده از برنامه‌های ارتباطی رمزگذاری شده و مخفی کرد، در حالی که برای جلوگیری از ورود به بخش ثبت رسمی، از ارز‌های دیجیتال برای پرداخت استفاده کرد. او علاوه بر افشای اطلاعات، در فعالیت‌های نظارتی و تهدیدآمیز از طرف موساد نیز شرکت داشت، زیرا دستگاه‌های ردیابی را بر روی خودرو‌های افراد هدف قرار می‌داد، به طوری که این دستگاه‌ها مکان این افراد را مستقیماً به سازمان جاسوسی موساد مخابره می‌کردند.

همچنین مشخص شد که مظنون، افراد مورد نظر را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده و حتی هر از چند گاهی آن‌ها را تهدید می‌کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار